Astfel, in primele noua luni ale anului, proiectoarele 3D au avut o pondere de 71% din totalul proiectoarelor vandute de catre Benq Romania, iar pana la finalul lui decembrie conducerea companiei spera sa ajunga la un procent de 75%.

"Anul trecut, ponderea acestui tip de produse era de numai 32%, vanzarile fiind dominate de modele 2D. Desigur, nu toti consumatorii utilizeaza inca aceasta functie, insa pe masura ce continutul dedicat acestei tehnologii se diversifica, prin aparitia jocurilor si a filmelor in format 3D, a cursurilor interactive, vanzarile pe acest segment vor continua sa ia amploare, proiectoarele fiind o solutie pentru vizionat filme, jocuri dar si pentru prezentari interactive, in format 3D”, explica Salamac.

Crestere de 20% a pietei de proiectoare

Vanzarile de proiectoare la nivel local au fost anul trecut in jurul a 12.000 de unitati, Benq detinand 37,1% din aceasta piata.

BenQ: Romanii consuma extremele - ori cauta cele mai ieftine produse, ori le vor pe cele mai performante

BenQ: Romanii consuma extremele - ori cauta cele mai ieftine...

Pentru acest an, managerul estimeaza o crestere cu 20% a domeniului, atat in privinta valorii cat si a volumului pietei. Astfel vanzarile ar putea ajunge 14.500-15.000 de unitati si la o valoare de aproximativ 10 milioane de euro. Salamac spune ca Benq ar putea ajunge la finalul anului la o cota de piata de 40%.

In general, in ultima parte a anului vanzarile companiei pe acest segment cresc cu circa 30% fata de restul anului.

Principalii concurenti ai Benq in domeniul proiectoarelor sunt Epson, Optoma si Acer.

„Pe piata proiectoarelor, ca si pe cea a monitoarelor, se observa o tendinta de segmentare clara a clientilor finali si de specializare. Tot pe acest segment, al proiectoarelor, estimam o crestere de 100% anul viitor a vanzarilor de dispozitive care permit proiectia de la distanta mica si foarte mica (short throw si ultra short throw), evolutie sustinuta de vanzarile catre mediul educational, cel de business, dar si catre utilizatorii casnici”, mai spune Salamac.

Citeste si:

Monitoarele- jumatate din businessul companiei

La finalul primelor noua luni ale anului, vanzarile de proiectoare au insemnat circa 39% din cifra de afaceri a Benq Romania, restul fiind reprezentante de monitoare (48%) si de camere foto (13%).

Dragos Salamac preconiza la inceputul lui noiembrie ca vanzarile companiei vor creste in acest an la 7,5-8 milioane de euro, mai mult cu 5-10% comparativ cu 2010. Estimarea era insa sub nivelul preconizat la inceputul anului, de circa 9 milioane de euro, diminuarea fiind determinata de faptul ca tot mai multi clienti isi cumpara produse ieftine.

Filiala locala a producatorului taiwanez detine in jur de 9,1% din piata de monitoare estimata la circa 350.000 de unitati, un nivel similar cu cel de anul trecut. In 2010, compania a avut o cota de piata de circa 8% pe acest segment. Cei mai mari concurenti ai Benq in acest domeniu sunt Philips, LG si Samsung.

Pe de alta parte, in zona de camere foto, compania a crescut la o cota de 6% pe un segment estimat la in jur de 290.000 de unitati (fata de 230.000 de exemplare anul trecut). La noua luni cota de piata a Benq pe segmentul de camere foto crescuse cu 8% fata de 2010. Cei mai importanti competitori ai Benq pe acest segment sunt Canon, Nikon, Olympus, Panasonic si Sony.

„Asteptam evolutii bune pe toate segmentele de produse, decembrie fiind un varf de vanzari pentru toata piata electroIT, dar mai mult ca sigur ca vedete vor fi noile produse proaspat lansate: proiectoarele cu tehnologia SmartEco, camele foto cu zoom mare si monitoarele LED si LED+VA de 24, respectiv 27 de inchi”, spune Salamac despre evolutia companiei in aceasta luna.

Benq Corporation este un producator de electronice care lanseaza produse precum proiectoare digitale, monitoare LCD, laptopuri, netbookuri, PC-uri, televizoare LCD, camere foto digitale, dispozitive de stocare, eBook readere, telefoane mobile, medii de stocare şi periferice. Producatorul face parte din grupul BenQ, format din 16 companii.