Cresterea puternica a pietei, la vanzari record, a fost determinata de scaderea pretului mediu al tabletelor, aparitia unei game largi de produse si de intarirea consumului in perioada sarbatorilor de iarna, noteaza compania de cercetare International Data Corporation (IDC).

Vanzarile de tablete la nivel mondial au urcat cu 75,3% de la nivelul de 29,9 milioane unitati din ultimele trei luni ale lui 2011, respectiv cu 74,3% comparativ cu volumul de 30,1 milioane din trimestrul al treilea al anului trecut.

"Ne asteptam la un trimestru solid, iar piata nu a dezamagit. Lansarile de produse de la cele mai importante companii si aparitia Microsoft pe piata au generat cresterea interesului consumatorilor pentru tablete si livrari foarte solide in timpul sezonului de sarbatori. Cifrele record contrasteaza cu piata PC-urilor, care a inregistrat o scadere in acest trimestru pentru prima data in ultimii 5 ani", comenteaza Tom Mainelli, director de cercetare in cadrul IDC.

Apple s-a mentinut lider de piata in perioada analizata, cu vanzari de 22,9 milioane de tablete iPad, in urcare cu 48% de la nivelul de 15,1 milioane unitati din aceeasi perioada a anului anterior. Pe de alta parte, cota de piata a Apple a scazut de la 51,7% la 43,6%.

Citeste si:

Locul al doilea revine Samsung Electronics, cu vanzari de peste 3 ori mai mari, de la 2,2 milioane la 7,9 milioane de unitati, cu o cota de piata de 15,1%, dubla fata de nivelul de 7,3% din ultimele 3 luni ale lui 2011.

Pe pozitia a treia se regaseste Amazon.com, care a reusit sa vanda 6 milioane de tablete Kindle in ultimul trimestru din 2012, cu o cota de piata de 11,5%, fata de 4,7 milioane tablete si o cota de 15,9% cu un an inainte.

Asus a reusit sa urce pe locul al patrulea, cu 3,1 milioane de unitati, datorita lansarii tabletei Google Nexus 7 produsa de compania taiwaneza. Cota de piata a Asus a fost de 5,8% in perioada analizata, fata de 2% cu 12 luni in urma, cand a vandut numai 600.000 de tablete.

Microsoft a aparut pe piata la sfarsitul lunii octombrie cu tableta Surface cu Windows RT, insa nu a reusit sa intre in top 5, livrand doar 900.000 de unitati.