“Sunt mai multe motive pentru care am hotarat sa lansam servicii de televiziune. Unul dintre ele este faptul ca romanii consuma continut de televiziune de aproape doua ori mai mult decat media la nivel global. De exemplu, romanii se uita la televizor in medie 5 ore si jumatate pe zi, in timp ce la nivel mondial media este de 3 ore si 17 minute. De asemenea, romanilor le place foarte mult televiziunea HD, 80% dintre vanzarile de televizoare din ultimii doi ani fiind modele HD. Pe de alta parte, are loc o schimbare in comportamentul oamenilor care consuma televiziune”, a declarat Fallacher intr-o conferinta de presa.

El a adaugat ca daca acum 20 de ani singura metoda de a consuma televiziune era privitul la televizorul din sufragerie, acum, utilizatorii isi doresc sa aiba acces atat de pe televizorul clasic, dar si pe computer, smartphone sau tableta.

“Am lansat acest serviciu pentru ca eram siguri ca vom veni cu ceva nou pe piata”, a mai spus Fallacher despre intrarea companiei pe un segment cu peste sase milioane de abonati anul trecut.

Clientii care isi doresc sa cumpere serviciul Orange TV o pot face de astazi, 12 iunie, din intreaga retea de magazine a companiei.

O piata in care intr-o luna au intrat doi jucatori noi: Orange si Freesat

Practic, prin intrarea pe piata de televiziune, Orange ofera telefonie fixa si mobile, internet fix si mobil si servicii de televiziune, avand astfel o oferta care mai este disponibila pe piata doar prin intermediul de RCS&RDS si Romtelecom-Cosmote, aceste doua companii facand parte din grupul grec OTE.

Serviciul Orange TV este lansat pe segmentul televiziunii digitale prin satelit (DTH), un domeniu cu 2,19 milioane de abonati la finalul anului trecut si cu patru furnizori: RCS&RDS, Romtelecom, UPC si Freesat.

Numarul de abonati la servicii de televiziune prin satelit a crescut cu 2,3% anul trecut fata de 2011.

Cresterea acestui segment este si unul dintre motivele pentru care inca se lanseaza furnizori in domeniu, avand in vedere ca la finalul anului trecut erau trei jucatori pe piata (RCS&RDS, Romtelecom, UPC), iar in ultima luna si-au anuntat intrarea doua companii: oradenii de la Freesat si Orange, cea mai mare companie de telecom locala cu afaceri de 913 milioane de euro in 2012.

Intreaga piata locala de televiziune (foto) este un domeniu cu 6,03 milioane de abonati, iar principalii jucatori sunt tot RCS&RDS, Romtelecom si UPC. Numarul total al clientilor de televiziune a crescut anul trecut cu 5% fata de 2011, conform datelor publicate de ANCOM, arbitrul telecom.

Lanseaza cel mai mare numar de canale HD (42), dublu decat oferta care exista pe piata

“Rata de penetrare a serviciilor de televiziune la nivel de gospodarii era de circa 85% la finalul anului trecut, aceasta fiind unul dintre cele mai mari procente din Europa. De asemenea, romanii au in medie 1,64 televizoare per gospodarie, ceea ce inseamna ca sunt case in care sunt si 3-4 televizoare”, a mai spus Fallacher.

Operatorul va oferi trei pachete de abonament: acestea cuprind intre 36 si 100 de programe, iar pentrul cei care se aboneaza timp de doi ani, preturile sunt intre 5 si 12 euro pe luna (cu TVA). De asemenea, pentru clientii Orange se aplica discounturi de 20%, respectiv 30%, in functie de cate SIM-uri Orange are respectivul utilizator.

Citeste si:

Pe de alta parte, pachetul premium de programe (100), include 16 canale noi si 42 de canale de inalta definitie (HD), aceasta fiind si oferta cu cele mai multe posturi HD de pe piata locala. Maximumul de pana acum, de 21 de posturi HD era oferit de UPC, companie care furnizeaza totodata si continut 3D. Dintre cele 42 de canale HD, 26 sunt canale care nu sunt disponibile si la alti operatori din Romania.

Pentru a avea acces la 100 de canale, dintre care 42 HD, clientii trebuie sa isi activeze optiunea SuperNights HD, aceasta incluzand cinci canale de inalta definitie pentru adulti. Aceasta costa 2,5 euro pe luna.

Cei care vor sa se aboneze la serviciul Orange TV, au nevoie de un receiver HD, card TV si kit de antena, taxa pentru inchirierea acestora fiind de 3 euro. De asemenea, instalarea serviciilor Orange TV costa 20 de euro, iar activarea acestora tot 20 de euro. Pentru cei care sunt deja abonati ai Orange, instalarea si activarea este gratuita.

Preturile includ TVA si sunt valabile pentru cei care se aboneaza pana la 22 septembrie 2013.

15% rata de penetrare a televizoarelor HD

“In ultimii doi ani, 80% dintre vanzarile de televizoare au fost modele HD, iar rata penetrare a televizoarelor HD a ajuns astfel la 15%. Credem ca Romania este pregatita pentru serviciul pe care vrem sa le lansam”, a afirmat Fallacher.

Pe langa cel mai mare numar de canale HD, un alt diferentiator pe care Orange mizeaza pentru a atrage clienti de la competitie este disponibilitatea serviciului TV pe mai multe platforme.

Televiziune pe smartphone si tableta, din septembrie

“Pe viitor vom vorbi despre ecran, iar discuta va fi doar despre marimea acestuia”, a declarat Julien Ducarroz (foto stanga), directorul comercial al companiei.

Astfel, deocamdata, canalele din grila Orange TV pot fi vizionate doar pe televizoare obisnuite si computer (desktop si laptop), iar din septembrie si pe smartphone-urile si tabletele care ruleaza pe sistemele de operare Android si iOS (iPad, iPhone).

“Am conceput acest serviciu ca sa fie multi-ecran. Oamenii consuma continut in miscare, oricand”, a mai spus seful Orange Romania.