"Revolutia Google nu s-a incheiat inca", a declarat Safa Rashtchy, managing director si analist senior al firmei de investitii Jaffray, referindu-se la termenul Googlism. Google "a inspirat multe noi companii", si a determinat si schimbarea multor altora.

Rashtchy a deschis conferinta prin sublinierea actualelor tendinte ale Internetului.

Aceasta conferinta, aflata in al doilea an de desfasurare, se concentreaza pe cateva subiecte, inclusiv divertismentul si publicitatea online, pietele internationale si retelele sociale.

Retelele sociale, de exemplu, se considera ca vor determina viitorul Internetului, in ciuda unui oarecare scepticism cu privire la modul in care vor aduce bani. Retelele sociale precum MySpace.com contituie deja o provocare pentru portalurile traditionale. MySpace, de exemplu, a depasit deja MSN si AOL in ceea ce priveste numarul de pagini vizualizate, iar traficul sau a atins deja 75% din traficul Yahoo, nr. 1 pe Web.

James Lambertini, analist al ComScore, s-a mirat de succesul MySpace, care a atras 50 milioane de vizitatori in martie. "Google nu a crescut in acest fel", a concluzionat acesta.

Insa unii participanti si-au pus intrebarea cum si daca scot bani aceste companii.

Oportunitatile de crestere pe piata vor fi constituite de comunitatile nisa de navigatori Web tineri sau cu varsta medie, a spus Rashtchy. Acesta a sugerat ca Yahoo si alte portaluri s-ar putea sa faca echipa cu site-uri precum MySpace pentru a incerca sa directioneze influenta de care se bucura asupra surferilor Web.

O teorie enunata de Rashtchy este ca banii pentru publicitate online vor continua sa ramana in urma celor pentru utilizarea Internetului in SUA. Aproape 172 milioane de americani viziteaza Web-ul intr-o luna, potrivit ComScore, insa vanzarile de reclame online, estimate la 16 miliarde $ in 2006, contituie inca o mica parte din sutele de miliarde de dolari cheltuite anual. In urmatorii 10 ani, acest decalaj ar putea disparea.
Decalajul in publicitate, insa, nu va fi acoperit de blog-uri sau retelele sociale, considera analistii. Si asta deoarece blog-urile pot contine materiale de prost gust, cu care comerciantii nu doresc sa le fie asociate produsele.

Dispozitivele mobile constituie o alta oportunitate de crestere, a spus Rashtchy, in special datorita mobile video.