Samsung a anuntat marti un profit operational de 8.300 miliarde woni (7,8 miliarde de dolari) pentru ultimele trei luni ale anului trecut. Rezultatul reprezinta o scadere de 7% fata de nivelul de 9.000 miliarde woni (8,4 miliarde de dolari) din perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit datelor Bloomberg.

Media estimarilor analiştilor intervievati in prealabil de Bloomberg indica un profit operational de aproape 9,4 miliarde de dolari pentru Samsung in trimestrul al patrulea.

Profitul companiei nu a mai scazut din trimestrul al treilea al anului 2011.

Veniturile Samsung au crescut in trimestrul al patrulea cu 5,3%, la 55,2 miliarde de dolari, cea mai slaba crestere din trimestrul al treilea al anului 2011, scrie Mediafax.

Vanzarile varfului de gama Galaxy S4 au incetinit dupa lansarea iPhone 5s şi 5c de la Apple, in timp ce produsele Samsung din zona low-cost au pierdut teren in fata marcilor chineze, care au reusit sa vina cu preturi mai reduse.

Samsung, cel mai mare producator de smartphone-uri si televizoare la nivel mondial, a anuntat in ultimele luni mai multe inovatii, precum ecrane curbate sau flexibile şi un ceas inteligent, in incercarea de a revigora creşterea vanzarilor.

Citeste si:

Totodata, cheltuielile companiei au crescut in urma unui program mai generos de bonusuri de sfarsit de ai si promotii oferite angajatilor in perioada sarbatorilor de iarna.

"Costurile nerecurente, precum bonusurile, au fost mai mari decat se estima. Totodata, nu exista vreun motor real de creştere pentru primul trimestru al anului 2014, deoarece compania nu are prea multe produse noi pregatite pentru a genera profit mai mare", comenteaza pentru Bloomberg un analist de la Daiwa Securities, Seul.

Angajatii Samsung au primit in trimestrul al patrulea bonusuri in valoare totala de aproximativ 655 milioane de dolari, estimeaza un analist al bancii Morgan Stanley.

Pe piata televizoarelor, Samsung se confrunta cu stagnarea cererii. Compania a anuntat marti ca va lansa in acest an primul televizor cu ecran flexibil, a carui curbura va putea fi ajustata de utilizator prin comenzi digitale.

De asemenea, compania face treptat tranzitia catre ecrane cu rezolutie ultra HD şi a incheiat parteneriate cu operatori de televiziune cu plata, studiouri de film si servicii de streaming online pentru a oferi clientilor continut atractiv.