Informatia a fost raportata in premiera de publicatia Wall Street Journal (WSJ) care citeaza surse care au legatura cu acest proiect al grupului Apple. Potrivit WSJ, noul serviciu va include 25 de canale, prezentate de difuzori de renume de pe piata americana, precum ABC, CBS si Fox, si va fi disponibil pe toate dispozitivele mobile care functioneaza pe baza sistemului de operare iOS dezvoltat de grupul Apple, inclusiv pe iPhone, iPads si box-seturile Apple TV, scrie Mediafax.

Apple negociaza cu Walt Disney Co, CBS Corp si Twenty-First Century Fox Inc, dar si cu alte companii de pe piata media, pentru a oferi clientilor sai un pachet initial "subtire", care va include televiziuni cunoscute, precum CBS, ESPN si FX, alegand sa nu includa mai multe posturi mici in pachetul sau standard, precizeaza WSJ. Aceeasi publicatie americana spune ca grupul Apple, care va taxa noul sau serviciu cu un tarif cuprins intre 30 si 40 de dolari pe luna, isi va anunta noul produs in iunie si il va lansa in septembrie.

Tom Neumayr, purtatorul de cuvant al grupului Apple, spune ca firma pe care o reprezinta nu doreste sa comenteze zvonuri si speculatii. Posturile Fox si CBS au refuzat la randul lor sa comenteze aceste informatii. Mai multe companii de pe piata media analizeaza in prezent posibilitatea de a se alatura unor servicii de streaming sau de a-si lansa propriile servicii online, precum HBO si CBS, cu scopul de a atrage publicul tanar, care nu se mai aboneaza la pachetele traditionale de televiziune. Insa specialistii in domeniu se tem ca noile pachete vor deveni atat de populare, incat vor sabota actualele contracte, foarte profitabile, cu companiile de cablu TV.

Citeste si:

In ianuarie, Dish Network Corp si-a anuntat mult asteptatul sau serviciu de streaming video, denumit Sling TV, ce vizeaza consumatorii tineri care evita abonamentele costisitoare la posturile de cablu sau prin satelit. Noul serviciu Dish, care costa 20 de dolari pe luna, primul lansat de un distribuitor TV, va fi disponibil pe toate dispozitivele conectate la internet, precum Amazon Fire TV, Roku si Google Nexus Player, pentru televizoare inteligente, tablete, computere si telefoane inteligent si va include programe de televiziune produse de ABC, ESPN, Maker Studios, TNT, CNN, TBS, Cartoon Network, Adult Swim, Food Network, HGTV si Travel Channel.

Si alte grupuri media, precum Sony, intentioneaza sa lanseze servicii concurente. Apple nu negociaza insa cu NBCUniversal, grupul care detine reteaua de televiziune NBC si canale precum USA si Bravo, din cauza neintelegerilor dintre Apple si Comcast Corp, grupul care detine NBCUniversal, afirma WSJ. Apple si Comcast au initiat o serie de negocieri preliminare in 2014 cu scopul de a lansa un serviciu de televiziune prin streaming care ar fi permis box-seturilor Apple TV sa evite blocajele de pe internet.