Apple a gasit o solutie pentru a opri declinul vanzarilor de dispozitive iPad inregistrat in ultimele opt trimestre si anume livrarea a milioane de astfel de aparate varstnicilor, pentru inceput in Japonia, urmand ca strategia sa fie extinsa in multe alte tari, relateaza MarketWatch.

In acest scop, Apple a incheiat un parteneriat cu IBM si Japan Post pentru ca 5 milioane de iPad-uri sa ajunga in posesia unor seniori japonezi pana in 2020. Directorul general al Apple, Tim Cook, a facut anuntul in aceasta saptamana, intr-un eveniment organizat special in acest scop, el explicand ca programul va ajunge si in multe alte tari in care guvernele se confrunta cu problema imbatranirii populatiei si cresterea costurilor cu asistenta medicala, scrie Mediafax.

Dispozitivele iPad vor fi prevazute cu o serie de aplicatii dezvoltate de IBM destinate batranilor, cum ar fi functii de comunicare si aplicatii medicale si de monitorizare a starii de sanatate.Anuntul a fost facut la cateva zile dupa ce Apple a raportat o scadere de 29% a vanzarilor de iPad-uri, la 12,6 milioane de unitati, in trimestrul doi fiscal incheiat la 31 martie, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Scaderea a marcat al optulea declin trimestrial consecutiv al livrarilor de tablete iPad, de la 19,5 milioane de unitati in al doilea trimestru din 2013, contrastand cu cresterea vanzarilor de iPhone-uri.

La sfarsitul anului trecut, Apple a inceput sa creeze o noua piata pentru iPad, printr-un parteneriat cu IBM menit sa aduca iPad-uri si aplicati de business in companiile americane. In acest scop au fost create deja 22 de aplicatii destinate unor 11 industrii, cu obiectivul ca numarul aplicatiilor sa depaseasca 100 pana la sfarsitul anului 2015. Totodata, cele doua companii au dublat investitiile in tehnologie destinata domeniului sanatatii, avand ca tinta clientii seniori. "Am subestimat complet disponibilitatea si capacitatea varstnicilor de a adopta tehnologia", a declarat Rick Valencia, vicepresedinte al Qualcomm Life.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research in 2014, 60% dintre varstnici din SUA utilizeaza Internetul, iar trei sferturi dintre acestia o fac in fiecare zi. Aproximativ jumatate au declarat ca dispun de Internet de mare viteza. Apple se prezinta drept o companie care se adreseaza tinerilor avizi de tehnologie, dar Gary Kaye, director la portalul Tech 50+, destinat preponderent persoanelor cu varste de peste 50 de ani interesate de acest domeniu, a aratat ca Apple tinteste de mai multi ani aceasta piata, cu aplicatii accesibile. Tim Cook a afirmat in timpul prezentarii noului program ca iPad este incredibil de intuitiv si a dat-o ca exemplu pe Edythe Kirchmaier, care, la 107 ani, este cunoscuta ca cea mai varstnica utilizatoare de Facebook si iPad.

Tableta iPad este cea mai buna optiune, intre produsele Apple, pentru utilizatorii seniori intrucat este suficient de mare pentru a se putea citi pe ea, suficient de mica pentru a fi transportata si suficient de inteligenta pentru a se conecta la Internet, a aratat Kaye. Ross Rubin, analist la Reticle Research, considera ca, desi strategia Apple ar putea sa fie insuficienta pentru a inversa tendinta negativa a vanzarilor de iPad-uri, este totusi un pas in directia buna, avand in vedere cresterea ponderii varstnicilor in populatia mondiala.

Profitul net al Apple in trimestrul incheiat in luna martie a avansat cu 33%, la 13,6 miliarde de dolari, in timp ce veniturile grupului au urcat cu 27%, la 58 de miliarde de dolari. Veniturile Apple din vanzarile de iPhone-uri au crescut de peste doua ori, la 40,28 miliarde de dolari, depasind asteptarile analistilor, de 36,76 miliarde de dolari, dar incasarile aduse de iPad au scazut de la 7,61 miliarde dolari la 5,43 miliarde dolari.

Sursa foto: Shutterstock/Apple

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri