Pentru cei mai multi dintre noi anii 2000 au fost anii in care PC-ul era cel mai popular “gadget” si in care aproape nimic nu rivaliza cu succesul de care se bucurau pe piata componentele sau perifericele unui calculator. A fost si perioada in care a aparut pe piata Skin Media, distribuitor care la inceputuri si-a indreptat atentia spre acest segment, fiind ani de zile conectat la cele mai noi tehnologii de calcul.

“Piata se schimba si oamenii se schimba”, cel putin asta sustine si Camil Perian, administrator al Skin Media, companie care in acest an implineste 15 ani pe piata de profil si se pregateste sa depaseasca pragul de 50 de milioane de euro in afaceri.

“Cand ajungi la 15 ani ajungi sa reflectezi. Parca ieri eram intr-un sediu mic si ne adresam partenerilor prin intermediul unui fax – era o strategie foarte buna care tinea loc de sales si marketing. Azi, dupa 15 ani, unul dintre cei mai importanti parteneri ai nostri nu exista, este practic ceva virtual, este in online. Astazi online-ul este modalitatea de a face business, iar lucrurile s-au schimbat enorm in toata aceasta perioada”, sustine Camil Perian.

Intrebat despre cum vede schimbarea din piata de distributie din ultimii 10 – 15 ani, Camil Perian este de parere ca in esenta este vorba despre doua aspecte.

Skin detine in prezent un numar de peste 2.000 de clienti in toata tara si este importator pentru numeroase branduri. Skin a devenit un important jucator pe piata produselor IT&C, fiind ani la randul distribuitor al unor marci cunoscute, asa cum este cazul Nikon, Toshiba, Logitech, Philips, Roccat ADATA, MSI ori AOC. Daca parteneriatul cu Nikon se pastreaza de mai bine de 8 ani de zile, administratorul Skin sustine ca de anul acesta in portofoliul companiei pe care o conduce nu se va mai regasi niciun brand specializat in IT&C. Si spune ca motivul este unul simplu.

“Vorbim in primul rand de necesitatea produsului. In urma cu 15 ani cumparai calculatoare pentru ca iti trebuiau – asa cum astazi iti trebuie cu totul si cu totul altceva. In ziua de azi IT-ul si partea de calculatoare nu mai sunt o necesitate. Nu se mai vand oportunitati - intervin preturi, competitie dura, faptul ca multi distribuitori din IT nu iti ofera cel mai bun produs pentru tine ci poate cel mai bun produs pentru ei. Business-ul nu mai este despre client, este despre produs. (…) Evolutia noastra ca societate are un impact major asupra schimbarii. Acum 10 ani trebuia sa iti cumperi cel mai bun calculator… astazi PC-ul trebuie sa satisfaca nevoile pe care le avem. In opinia mea, termenul care va dicta viitorul es acela de Lifestyle Technolgy - un domeniu asa cum era IT-ul la inceput. Poti aduce lucruri bune in piata pentru ca stii ca exista nevoia primara de a avea nevoie de ele. (…) Ma simt bucuros ca nu mai sunt in aceasta piata a PC-urilor, am facut practic un exit complet din zona de consumer electronics. Este un proces care a inceput in urma cu un an si s-a terminat in aceasta vara, dar inca mai exista in piata stocuri din produsele IT. (…) Intre timp am devenit tot mai interesati de mancarea sanatoasa si de un stil de viata care sa puna omul inainte de produs”, a completat managerul Skin Media.

Skin mizeaza pe afaceri de peste 50 mil. euro, dupa introducerea unei noi game de produse in portofoliu

Skin, unul dintre cei mai mari distribuitori la nivel local, companie care in luna septembrie aniverseaza 15 ani pe plan local, si-a bugetat o crestere de peste 15% a business-ului, la afaceri care ar putea depasi pragul de 50 de milioane de euro.

Dupa ce ani la randul compania a stagnat la afaceri de circa 40 de milioane de euro, distribuitorul Skin mizeaza pe o crestere solida a business-ului dupa introducerea pe piata a unui nou segment de business. In acest fel, Skin va fi unic distribuitor in Romania al companiei Babyliss, cel mai mare producator european de solutii de ingrijire personala.

Citeste si:

“Am analizat tot mai mult aceasta piata si am constatat ca este un potential foarte ridicat pe acest segment. Romanii sunt tot mai preocupati de sanatate, infrumusetare si ingrijire personala, iar acest lucru se traduce an de an prin evolutii de peste 30% in piata de profil”, a declarat Camil Perian (foto mai jos), administrator al Skin.

Skin planuieste ca in urmatorii doi ani sa devina cel mai mare distribuitor la nivel local pe segmentul produselor electrocasnice si de ingrijire personala si sa se axeze tot mai mult pe zona de lifestyle technology.

“Piata se afla intr-o plina dezvoltare, iar o data cu intrarea Babyliss in portofoliul nostru mizam pe o evolutie a pietei la 1,4 milioane de unitati pana la finalul anului, o evolutie de aproximativ 30% fata de nivelul anului anterior. Pentru finalul lui 2015 mizam pe o cota de piata de 5%, dar in urmatorii doi ani ne asteptam ca produsele Babyliss sa aiba o cota de piata de 30% pana in 2017”, a aratat Camil Perian.

Ca parte a strategiei de dezvoltare a brandului la nivel local, reprezentantii Skin sustin ca brandul va beneficia de cate o lansare de produs la fiecare doua luni pe parcursul celor doi ani de zile, lucru care va asigura in permanenta o noutate pe rafturile magazinelor sau in listele de produse disponibile in magazinele online.

Ca strategie de vanzare, produsele Babyliss vor disponibile atat in retailul traditional, cat si in mediul online, iar o data cu lansarea noului brand pe plan local ofera disponibilitateaa nu mai putin de 50 de repere de produse de ingrijire personala.
Piata locala de produse de ingrijire personala este dominata in prezent de catre Philips si Remington.

Principalii concurenti ai Skin la nivel local sunt NOD (Network One Distribution), Elko-Tech, precum si polonezii de la ABC Data.