"Desi Cosmote a fost singurul dintre participantii la licitatie care detine experienta in implementarea tehnologiei 3G, avand doua retele 3G in Grecia si Bulgaria, si dispune de resursele financiare si expertiza tehnica a grupului, companiei nu i-a fost acordata una din licente. Oferta inaintata catre IGCTI a prezentat un angajament fata de consumatorii romani si o abordare realista si responsabila, care ar asigura fezabilitatea si realizarea proiectului de a oferi servicii 3G pe piata din Romania", au declarat oficiali ai companiei, potrivit NewsIn.

Cosmote a pierdut insa pe baza criteriului acoperirii geografice, care a facut diferenta intre locul doi ocupat de Zapp - Telemobil si locul trei ocupat de compania greaca,

La evaluarea IGCTI experienta a reprezentat doar 5% din punctajul total, in timp ce acoperirea geografica si a populatiei a avut o pondere de 55%. Cosmote a obtinut 22,47 puncte din 55 posibile fata de Telemobil (Zapp Mobile), clasat pe locul 2, cu 43,51 puncte,

Termenul limita de depunere a contestatiilor e vineri, 20 octombrie, ora 19, iar analizarea contestatiilor se va face in cursul saptamanii viitoare, au declarat pentru NewsIn reprezentanti ai IGCTI, care s-au abtinut de la alte comentarii.

Citeste si:

Primele doua companii au avut punctajele cele mai mari in urma evaluarii efectuate dupa criteriile stabilite in caietul de sarcini. RCS & RDS a cumulat 90,41 puncte, iar SC Telemobil SA a cumulat 72,71 puncte. Pe locurile urmatoare s-au clasat Cosmote Romania, cu 59,74 puncte, respectiv Societatea Nationala de Radiocomunicatii Radiocom, cu 49,58 puncte.

Procesul de evaluare a inceput in luna iunie, cand IGCTI a propus spre consultare caietul de sarcini. i n urma consultarii s-au primit sase propuneri, care au folosit la imbunatatirea caietului de sarcini. Conform caietului de sarcini, dupa acoperirea geografica si a populatiei, criteriile care au contat in acordarea licentelor au fost fezabilitatea tehnica (25 puncte) si capacitatea financiara (10 puncte). Specializarea, experienta si fezabilitatea comerciala au reprezentat fiecare cate cinci puncte.

Ofertele operatorilor au cuprins angajamentele acestora privind acoperirea populatiei si a drumurilor nationale, calitatea serviciilor, numarul serviciilor, plus date privind lansarea, capabilitatea financiara si lansarea comerciala.