Lansata in luna martie, consola portabila Nintendo DS se dovedeste un succes, peste 500.000 de unitati fiind vandute in mai putin de o luna. Consola inglobeaza doua ecrane, control vocal, functie touchpad si are toate sansele sa redefineasca modul in care privim jocurile. Primul lucrul pe care il observi la Nintendo DS este faptul ca e un pic cam mare. Chiar daca este o consola portabila, nu incape in buzunarul de la pantaloni. Un ghiozdan sau o servieta se poate dovedi foarte folositoare, daca nu vreti ca Nintendo DS sa para incomoda. Dimesiunile sunt explicabile atunci cand deschizi consola.

Nintendo DS are doua ecrane color, cu o diagonala de trei inci si o rezolutie de 256 x 192 pixeli. Singura diferenta intre cele doua ecrane este ca cel de jos are functii de touchpad, similar unui PDA. La ce bun doua ecrane? In primul ecran se desfasoara toata actiunea jocului, iar ecranul de jos ofera informatii despre joc (harta, arme, statistici). In plus, cel de-al doilea ecran se justifica in special la jocurile 3D. E foarte dificil, daca nu imposibil, sa controlezi un personaj intr-un mediu 3D doar din butoane. Folosirea stylus-ul pe ecran inlocuieste cu succes mouse-ul sau joystick-ul unui calculator obisnuit. Mai mult, se poate folosi direct degetul, insa controlul nu este atat de precis. La inceput, pare destul de dificil sa tii consola intr-o mana si sa apesi pe butoane in timp ce, cu cealalta mana, folosesti stylus-ul. De multe ori te incurci in degete, dar cu putin exercitiu, problema poate fi depasita. Grafica afisata de cele doua ecrane este buna si, pe alocuri, impresionanta. Pe langa suportul 3D, consola suporta efecte de ceata si transparenta, asemanatoare celor de la jocurile de pe console fixe sau PC-uri. Insa, pentru a putea vedea ceva pe cele doua ecrane, consola trebuie privita direct.

Din punctul de vedere al sunetului (un capitol la care nici nu ar trebui sa avem pretentii), cei de la Nintendo chiar au reusit sa dea lovitura. Consola dispune de doua difuzoare care suporta sunet spatial virtual. In jocuri, se poate auzi destul de clar cum se inchide usa in spate sau ca inamicul te ataca dintr-o parte. Nintendo DS este alimentata de un acumulator litiu-ion, care ofera, conform producatorilor, o autonomie de zece ore de joc dupa o incarcare de patru ore. In mod real, consola rezista sase-sapte ore fara reincarcare. Consola suporta si intreruperea unui joc, si reluarea lui oricand se doreste acest lucru, fara consumul bateriei. Nintendo DS suporta si jocurile multiplayer, avand suport wireless.

Formatul wireless al Nintendo are o raza de emisie-receptie intre 10 si 30 de metri, in functie de interferentele din mediu. Reteaua DS poate sustine pana la 16 jucatori conectati simultan. De asemenea, consola are o aplicatie interna (PictoChat), care permite utilizatorilor sa comunice, in camere de chat, prin text si imagini desenate. Pretul de 176 de euro, fara TVA, poate fi considerat un pic cam piperat, dar in mod sigur nu va reprezenta un impediment pentru pasionati. Pretul unui joc este de 37 de euro fara TVA.

Nokia N-Gage QD

Producatorul de telefoane a incercat sa atace piata consolelor, lansand un hibrid intre telefon si consola de jocuri. Chiar daca prima versiune nu a avut succesul dorit, Nokia a invatat din greselile facute cu prima consola-telefon, lansand versiunea QD.
Specificatii: Ecran TFT color cu o de 76 x 208 pixeli, GSM 900/1800, Bluetooth, GPRS, Wap 2.0, suporta card de memorie.
Pret aproximativ: 225 de euro.

Sony Play Station Portable

Tranditional, Sony era liderul incontestabil al consolelor fixe, iar Nintendo al celor portabile. O data cu lansarea PSP, Nintendo are cu adevarat o concurenta puternica. Din pacate, lansarea in Europa a fost amanata, Sony cosiderand piata americana si cea asiatica mai importante. In Europa, inclusiv in Romania, va fi lasata in vara-toamna acestui an.
Specificatii: Ecran LCD color cu diagonala de 4,3 inci, sunet stereo, mp3 si video player, grafica apropiata de Sony Play Station
Pret estimativ: 200 de euro fara TVA