Garmin, care se afla in competitie cu TomTom pentru suprematie la nivel mondial, a anuntat la IFA, targul de electronice de la Berlin, ca in preajma Craciunului va lansa un terminal roz adresat femeilor. “Piata este acum destul de matura incat sa dezvolti produse adresate unui segment”, a declarat Clive Taylor director deproduse in Europa pentru Garmin.

Piata de dispozitive portabile pentru navigatie a crescut in ultimii ani, fiind estimata de TomTom la 21 milioane de unitati anul acesta pentru Europa si America de Nord, in conditiile in care un aparat costa intre 300 si 1000 de dolari.

Andreas Westhoff, membra a consiliului companiei germane Navigon, sustine ca cei care doresc sa achizitioneze un astfel de produs se vor lovi de dispozitive care seamana foarte mult, dar un aparat de culoare alba, ca cel pe care vor sa il lanseze nemtii, nu are cum sa treaca neobservat.

Citeste si:

TomTom isi mentine pozitia de lider in Europa cu o cota de 50% din piata, insa succesul sau a atras competitorii. Compania mizeaza inca pe caracteristicile aparatului si nu pe aspect pentru a ajunge la client “Design-ul este critic, dar trebuie sa fie completat de inovatie”, a declarat un purtator de cuvant al olandezilor.

Compania a lansat la IFA un nou produs de navigatie pentru vasele amirale care are incorporate functii precum recunoasterea vocala pentru introducerea adreselor de destinatie si un senzor de miscare pentru a calcula pozitia masinii chiar si atunci cand este pierdut temporar semnalul. Insa cumparatorii nu sunt inca dispusi sa plateasca in plus pentru a achizitiona astfel de aparate.

Noile telefoane mobile incep sa concureze dispozitivele de tip GPS. Producatorul finlandez Nokia a introdus in anumite tipuri de terminale aceasta functie. Insa Roel Pieper, presedintele Road Group, este de parere ca dispozitivele de navigare vor avea un avantaj asupra telefoanelor datorita dimensiunilor mai mari pentru ecrane si a usurintei cu care acestea pot fi folosite.