La sfarsitul lui 2008, compania a semnat parteneriate cu Enel, E.ON Gaz Romania, E.ON Moldova si cu Allianz-Tiriac, care i-au permis sa-si extinda serviciile de plata a facturilor in diverse puncte de retail de pe piata locala. “De la inceputul acestui an nu am semnat niciun parteneriat nou, dar suntem in discutie cu mai multe companii, din diverse domenii. Cu toate acestea, furnizorii de utilitati au prioritate in semnarea eventualelor parteneriate”, spune Dogariu.
Pe langa serviciile de plata a facturilor de utilitati, compania ofera si servicii pentru reincarcarea cartelelor preplatite ale operatorilor mobili. Tot anul trecut, compania a extins contractele existente cu UPC pentru televiziunea digitala prin satelit Focus Sat si cu Zapp, pe zona de servicii prepaid. PayPoint mai are semnate contracte cu Romtelecom si cu Distrigaz Sud.
In ciuda contractelor semnate la sfarsitul anului trecut, compania nu este imuna la criza economica. “Cred ca daca cineva iti spune ca nu e afectat de criza, cu siguranta minte. Nu resimtim efectele crizei in ceea ce priveste businessul de plata a facturilor, ci pe partea de incarcare electronica. In ceea ce priveste reincarcarea electronica, piata este cu mult sub valorile din primul trimestru al anului trecut”, afirma Dogariu.
Compania britanica are circa 200 de angajati pe piata locala, dintre care 120 lucreaza in vanzari. De asemenea, PayPoint are sase sedii, doua in Bucuresti si cate unul in Constanta, Cluj, Iasi si Timisoara. “Intr-o oarecare masura, agentii de vanzari pot oferi si servicii de service. Pentru aceasta parte a businessului avem insa un call center cu program prelungit, in care lucreaza pana in 10 oameni”, spune Dogariu.
Compania va angaja cateva zeci de persoane in acest an, in prezent avand deschise circa 10 pozitii. Salariul minim brut lunar din companie “depaseste cu mult 300 de euro”. Chiar daca nu a inghetat salariile si nici bugetul de training, compania se afla intr-un proces de restructurare care vizeaza reducerea costurilor si cresterea productivitatii angajatilor.
Restructurarea vizeaza si procesele interne dupa care functioneaza compania, nu doar partea umana. “Restructurarea businessului a inceput cu procesul de recrutare. Am schimbat profilele candidatilor care ar putea sa devina viitori angajati. Acum ne aflam in cautarea de oameni cu experienta, dar care sa nu provina din industrie. De asemenea, nu vreau sa aduc oameni de la competitie, care sa vina cu un portofoliu de clienti, ci imi doresc oameni care sa vrea sa munceasca pentru a castiga clienti”, subliniaza directorul general al PayPoint. De asemenea, in urma procesului de restructurare, care se afla in faza de final, compania isi doreste sa creasca si competitivitatea interna a angajatilor.
La nivel de grup, compania, care este listata pe Bursa de Valori din Londra, a inregistrat venituri totale de peste 212 milioane de lire sterline (236 mil. euro) in anul fiscal 2007/2008, valoarea veniturilor nete (dupa scaderea comisionului platit retailerilor) fiind de 70 de milioane de lire sterline (78 mil. euro). In Irlanda si Romania, pietele internationale pe care este prezenta compania, veniturile nete obtinute au fost de 3,3 milioane de lire (3,7 mil. euro).
Dogariu nu a vrut sa vorbeasca despre rezultatele financiare pe care le-a obtinut compania in anul fiscal 2008/2009, precizand, insa, ca acestea urmeaza sa fie anuntate de catre grup la sfarsitul lunii mai. “Pentru anul fiscal in care am intrat, ne propunem sa devenim profitabili, pentru ca pana la urma acesta este scopul oricarui business”, a conchis directorul general al PayPoint.
Principalul competitor al PayPoint de pe piata locala este Pay Up Rom.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: