Tatomir a declarat ca, desi se asteapta la o revenire in acest an, ramane rezervat in privinta altor estimari deoarece depinde foarte mult de contextul economic international si de situatia politica din Romania.

“Pentru o revenire pe crestere depindem foarte mult de contextul economic international si de situatia politica din Romania, care poate ajuta sau poate impiedica o buna desfasurare a operatiunilor, dar si de contextul economic din Romania care este strans legat de cel international. Economia romaneasca este ca un vapor care merge cu mare viteza intr-o perioada de ceata in care nu se stie de ce se va lovi sau cat va mai merge, si de aceea ma feresc in a face previziuni la nivel de PIB, deficit bugetar, etc. Pentru oamenii de business este foarte important sa se axeze pe segmentul de business pe care il ocupa”, a declarat calin Tatomir.

Obiectivele Microsoft Romania pentru urmatorul an sunt pastrarea si extinderea cotei de piata si lansarea de solutii de reducere a costurilor care sa vina in ajutorul clientilor mai ales in contextul crizei.

“Microsoft Romania nu face exceptie de celelalte filiale Microsoft, la nivelul corporatiei Microsoft ne focalizam pe cota de piata care este un obiectiv foarte important in acest context economic. Pentru Windows cota de piata este undeva la peste 90% la nivel mondial, iar piata locala nu putem face estimari deoarece ne confruntam cu un mare inamic - pirateria. Din acest an incercam sa ne axam pe solutii de economisire a banilor, care vin in ajutorul clientilor. De exemplu, Microsoft Romania propune o solutie de unified communication din care noi ca filiala am reusit sa economisim cam 40% din costurile de calatorie”, a adaugat Tatomir.

“Au existat foarte multe produse Microsoft pentru care nu am avut un focus sau pe care nu le-am impins in fata, deoarece era vorba de un “babel al economiei romanesti”. Erau produse Microsoft dedicate pentru a salva costurile si din perspectiva asta cred ca un focus in acest an va fi in zona de solutii profesionale care vor genera economii”.

Reprezentantul Microsoft a declarat ca sistemul de operare Windows 7 care va fi lansat la 22 octombrie la nivel mondial va avea o rata de adoptie de peste 90% si o va depasi pe cea a predecesorului sau Windows Vista.

“Asteptarile mele si ale Microsoft Romania pentru Windows 7 este o rata de adoptie de 90%, inca din primul val de vanzari. Windows 7 este un sistem de operare care se poate adresa oricarui tip de consumator, de la cel casnic pana la sisteme la nivel national care pot avea ca platforma sistemul de operare Windows 7. Nu ne gandim sa lansam Windows 7 pe anumite piete si o adresam la nivel national, insa cu siguranta zona de retail va fi un focus deosebit si de aceea vor exista campanii importante Microsoft in zona de retail”, a declarat Tatomir.

Legat de campania de promovare a Windows 7, Microsoft Romania nu a putut face declaratii in cifre absolute, insa pentru anul fiscal care urmeaza filiala locala va avea un buget de marketing record pe care Microsoft Romania vrea sa il aloce in mare mare masura zonei de retail care nu a avut o evolutie foarte buna in ultimele luni a conchis Tatomir.

Sistemul de operare Windows 7 care va fi lansat in Romania in luna octombrie va avea preturi de comercializare mai mici decat cele ale Windows Vista. Potrivit reprezentantilor Microsoft Romania, pretul estimat al licentei complete de pachet Windows 7 va fi de 119, 99 euro, in promotie, iar in afara promotiei, de 199,99 euro.

In cadrul evenimentului de prezentare a noului sistem de operare a fost prezent si Adrian Furnica, directorul general al CNDPI Romsoft, operatorul retelei de magazine Depozitul de Calculatoare. Compania a inregistrat in primul semestru o scadere cu 40% a cifrei de afaceri fata de perioada similara a anului anterior, pana la o valoare de 42 milioane euro.

"Luna iunie a fost prima luna de crestere din acest an, inregistrand o cifra de afaceri cu 4% mai mare fata de luna mai. Pentru sfarsitul anului estimam ca se va opri declinul retailului de IT&C si vom avea o crestere de 30% a vanzarilor", a declarat marti directorul companiei Romsoft, Adrian Furnica, citat de NewsIn.

Adrian Furnica a mai precizat ca din septembrie si pana in martie au fost inchise 35 de magazine din cauza chiriei prea mari pe care trebuiau sa o plateasca pentru spatiul ocupat. Nicio unitate de vanzare nu a mai fost inchisa in ultimele trei luni ale acestui an, numarul acestora ridicandu-se la 70 in luna iunie.