Pe de alta parte, desi compania avea la finalul lui iunie o baza de abonamente de 1.589.400 mai putin cu 3,1% (50.100) fata de aceeasi perioada a anului trecut, UPC a inregistrat o crestere a veniturilor cu 1% comparativ cu sfarsitul primului trimestru din 2009, cand operatorul inregistrase afaceri de afaceri de 30,4 milioane de euro.

Diminuarea numarului total de abonamente se datoreaza mai ales scaderii pe segmentul de televiziune prin cablu analogic, unde in ultimul an compania a pierdut circa 175.000 de clienti ajugand la finalul lui iunie la 737.100 de utilizatori.

“Acest lucuru se datoreaza si efortului sustinut de migrare la televiziunea digitala. In acelasi timp odata cu deprecierea nivelului de trai, s-a observat faptul ca romanii au renuntat la anumite servicii; in conditiile in care tara noastra s-a clasat pe locul al treilea in Europa cu o rata a inflatiei de 4,3 % in luna iunie, potrivit institutului de statistica european, Eurostat. La nivel local, s-a remarcat de asemenea si migrarea anumitor clienti catre operatori cu preturi mai mici pentru un continut TV mai restrans”, explica Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.

Insa in trimestrul al doilea compania a inregistrat si prima scadere a numarului de abonati de internet si telefonie fixa de la lansarea acestora pe piata in 2005, respectiv 2006. Inainte de a lansa serviciile de telefonie fixa in urma cu patru ani operatorul avea in jur de 20.000 de clienti, insa aproximativ jumatate au fost preluati prin achizitia Astral in 2005.

Astfel, pe zona serviciilor de internet, compania si-a diminuat numarul de clienti la 263.500, in scadere cu 7.900 fata de finalul primului trimestru, in timp ce pe telefonie fixa, UPC a ajuns in iunie la 147.400 de utilizatori, mai putin cu 5.700 de abonati fata de martie.

In acelasi timp compania a continuat sa creasca pe segmentul de televiziune digitala, de altfel si serviciul pe care compania pune accentul la ora actuala.

Numarul de utilizatori de televiziune prin cablu digital a crescut cu 8.400 la 254.000 de abonati la finalul trimestrului al doilea, in timp pe segmentul de televiziune digitala prin satelit numarul acestora a crescut cu 4.800 de utilizatori, operatorul inregistrand la finalul lui iunie 187.400 de clienti pe DTH.

Citeste si:

Astfel, UPC avea 1.178.500 de clienti de televiziune la finalul lui iunie, mai putin cu 40.800 de utilizatori fata de cei 1.219.300 de la sfarsitul lui martie.

Operatorul, care este al doilea furnizor de servicii TV pe piata locala (dupa RCS&RDS), se apropie astfel din ce in mai mult de Romtelecom, al treilea jucator in domeniu, cu peste 1 milion de utilizatori.

Cresterea pe segmentul digital, pe care se bazeaza toti furnizorii de televiziune, a continuat in cazul UPC si in luna iulie, in special datorita promotiilor lansate de companie si Campionatului Mondial de Fotbal care s-a desfasurat intre 11 iunie si 11 iulie.

“La sfarsitul lunii iulie, intr-o singura luna, am reusit sa obtinem o crestere de aproape 4.000 de clienti pe segmentul de televiziune digitala fata de finalul lui T2 2010, atingand cifra de 258.000 de abonati. De asemenea, in acest interval am mai castigat 1.500 de clienti pe segmentul de HD (televiziune de inalta definitie), ajungand in prezent la un total de 13.500 de abonati", a mai afirmat directorul financiar al companiei.

UPC Romania este primul operator de televiziune pe piata locala care a lansat servicii de HD la nivel national in prezent operatorul oferind noua posturi de televiziune in format de inalta definitie. Din iunie, pe acest segment au intrat RCS&RDS si Romtelecom, principalii competitori ai UPC Romania.

Compania a terminat anul trecut cu afaceri de 123,4 milioane de euro, in scadere cu 17,3% fata de cele 144,8 milioane de euro de la finalul lui 2008.