"UTI are ca obiective strategice, printre altele, listarea la o bursa regionala in perioada urmatoare. In planul de pregatire pentru acest eveniment, figureaza si introducerea unui sistem informatic de management performant si transparent, care sa dea incredere investitorilor in vizibilitatea si trasabilitatea operatiunilor economice", au declarat reprezentantii directiei de comunicare corporatista a UTI.

Astfel, in anul 2006, UTI incheiat cu Oracle Romania un contract care are ca obiect furnizarea unui sistem informatic complex, Oracle E-Business Suite, versiunea 12.

Potrivit prevederilor contractuale, UTI urma sa primeasca servicii furnizate in mod profesionist, in conformitate cu standardele industriale si certificatele ISO 9001: 2002 pentru servicii si suport tehnic.

"In realitate, sistemul livrat cu foarte mare intarziere de Oracle, prezinta un grad ridicat de instabilitate, genereaza aleatoriu erori, ceea ce conduce la carente in activitatea zilnica a companiei si influenteaza negativ acuratetea rapoartelor si a informatiilor consolidate. Mai mult, dupa un an de la termenul contractual, aplicatii cerute in mod expres de legislatia din Romania nu au fost livrate, compania UTI fiind pusa in situatia de a elabora manual documente contabile solicitate de legea romana. Date fiind aceste deficiente majore, care au cauzat importante prejudicii si care nu s-au rezolvat pe cale amiabila, UTI a deschis actiune in justitie impotriva Oracle Romania, solicitand remedierea deficientelor existente in derularea contractului si a comenzilor, plata cheltuielilor de judecata, precum si daune morale si de intarziere", au adaugat sursele citate.

Potrivit reprezentantilor UTI, pretentiile financiare solicitate in dosarul inregistrat la tribunal au o "valoare semnificativa", fiind justificate de valoarea mare a contractului si de importanta sistemului informatic in procesul de listare la bursa.

Citeste si:

In ianuarie 2010, la patru ani de la semnare, echipa Oracle Romania a finalizat solutia informatica si din acel moment zece companii din grupul UTI au inceput sa utilizeze acest sistem.

"Dupa un an de exploatare a solutiei implementate de Oracle Romania, UTI este foarte nemultumita de modul in care acestea au fost implementate. Nemultumirile UTI au fost transmise si Oracle Romania si constau in necunoasterea propriului produs si a functiunilor acestuia de catre echipa de implementare si in faptul ca modulul de localizare pentru raportarile legale nu raspunde complexitatii de business din cadrul UTI. Pagubele sunt foarte mari la nivel operational si au fost foarte clar cuantificate", au mai spus reprezentantii UTI.
Reprezentantii Oracle Romania s-au aratat surprinsi de decizia UTI de a actiona in instanta compania, proiectul aflandu-se inca in desfasurare.

"Proiectul se afla inca in desfasurare, fiind monitorizat in permanenta de catre managementul ambelor parti. Mai mult decat atat, echipa noastra de implementare se afla la sediul UTI in permanenta, pentru a indeplini sarcinile agreate. (...) Prin urmare, Oracle Romania va depune toate eforturile pentru a duce la bun sfarsit obligatiile contractuale (...) Pana in acest moment nu am primit nicio citatie privind actiunea intentata de UTI Grup", au declarat reprezentantii companiei.

Potrivit Oracle, solutia livrata de companie este in productie pentru 10 firme din cadrul UTI inca de la inceputul anului 2010 si a fost extinsa la alte 8 firme din grup la inceputul lui 2011.

"Ca orice alt proiect informatic complex, si proiectul aflat in desfasurare la UTI Grup a fost obiectul mai multor intalniri comune pentru identificarea celor mai bune solutii, ultima dintre ele avand loc chiar in data de 21 ianuarie 2011. Aceste intalniri vor continua in conformitate cu planul stabilit de comun acord", au mai spus reprezentantii Oracle.