Grupul francez a fost primul retailer care a introdus in Singapore conceptul de hipermarket, primul magazin fiind deschis in 1997.

Carrefour nu a reusit insa sa penetreze piata, cu o populatie de 5,2 milioane de persoane, in principal deoarece rivalii sunt mai bine pozitionati si au o retea mai extinsa de distributie, in locatii strategice in apropierea zonelor rezidentiale de mare densitate. Magazinele Carrefour sunt localizate in principalul sector de shopping si business din orasul-stat.

"Carrefour Singapore anunta decizia de a inchide magazinele Suntec si Plaza Singapura inainte de sfarsitul anului 2012, deoarece perspectievle de expansiune si crestere nu permit atingerea unei pozitii de conducere pe piata, pe termen mediu si lung", se arata intr-un comunicat al companiei.

Carrefour, al doilea mare retailer din lume dupa grupul ameircan Wal-Mart, a inregistrat anul trecut un profit net de 371 milioane euro, in scadere cu 14,3% din cauza deteriorarii conditiilor economice.

Vanzarile Carrefour in Europa au continuat sa scada in trimestrul al doilea, declinul fiind combatut partial de performantele operatiunilor din Asia si America Latina, in timp ce afacerile din Romania, Polonia si Turcia afiseaza o evolutie negativa de 1,6%, potrivit unui raport prezentat de grup in luna iulie. La nivel mondial, vanzarile retailerului francez au scazut cu 0,3% in perioada analizata, la 21,7 miliarde euro, cu cresteri de 2,7% in America Latina, respectiv 14% in Asia.

Carrefour a iesit din Grecia pe 15 iunie, participatia grupului la joint venture-ul Carrefour Marinopoulos fiind preluata de partenerii eleni.

Citeste si:

Grupul francez are probleme in sudul zonei euro - Italia si Spania - unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de masurile de austeritate si de conditiile economice dificile. Afacerile nu merg bine nici in Europa de Vest, din cauza concurentei dure si schimbarii preferintelor clientilor in favoarea magazinelor mai mici, de proximitate.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat in iunie ca va avea nevoie de cel putin trei ani pentru a revigora compania si ca va parasi pietele unde concurenta este mai bine plasata. Plassat ar putea prezenta joi un plan de revigorare a afacerilor Carrefour.

Plassat a indicat anterior, dupa iesirea Carrefour din Grecia, ca grupul ar putea parasi si alte piete neesentiale, fara a face alte precizari. Vanzarile Carrefour in Romania au crescut in primul trimestru cu 3,6%, la 277 milioane euro.

Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de 1,184 miliarde euro in Romania, in crestere cu 4,8%, datorita extinderii retelei de magazine.

Prezent in 32 de tari din lume cu peste 15.500 de magazine, grupul Carrefour numara peste 475.000 de angajati. In Romania Carrefour are 57 de supermarketuri, opt francize si 25 de hypermarketuri.