Carlsberg a achizitionat integral Congqing Beer Group Assets Management, un grup care detine opt fabrici de bere in trei provincii diferite din China. Miscarea vine in contextul in care marii producatori de bere isi orienteaza atentia catre pietele in curs de dezvoltare pe fondul incetinirii cresterii in statele din Europa de Vest, afectate de recesiune. Asia prezinta o importanta deosebita intrucat reprezinta cea mai mare piata a berii la nivel regional, atragand 35% din consumul global de bere.

Vanzarile Carlsberg au scazut in al treilea trimestru din 2013 cu 3%. Regiunea asiatica va genera in urmatorii doi ani 20% din profitul companiei daneze, potrivit estimarilor producatorului. In 2006 Asia reprezenta doar 6% din profitul Carlsberg.

In ultimii doi ani au disparut din industria berii din Europa aproape 84.000 de locuri de munca pe fondul cresterii TVA, cu 9%, si a accizelor, tot cu 9%. Aceasta crestere a taxelor a condus la o diminuare a consumului, iar cea mai afectata a fost industria ospitalitatii.

Sectorul european al berii este responsabil pentru crearea, direct si indirect, a doua milioane de locuri de munca, ceea ce reprezinta 1% din numarul total de locuri de munca din Uniunea Europeana.