Statele Unite vor cunoaste 62.000 de falimente ale companiilor, comparativ cu 42.000 in acest an si 28.000 anul trecut, arata un raport al Euler Hermes, parte a asiguratorului german Allianz.

Totusi, numerele absolute sunt in limite fata de cifrele din vestul Europei, unde numarul de companii mici ce se vor lovi de faliment este de asteptat sa creasca cu o treime, de la 149.000 anul trecut la 197.000 in urmatorul an.

“Criza financiara va creste dramatic riscul de faliment, in special in urmatorul an”, a declarat Romeo Grill, economist-sef la Euler Hermes. “Acolo va fi o explozie in Statele Unite, dar, de asemenea, cresteri mari in Europa, in special in Regatul Unit.

Grill a declarat ca se asteapta ca majoritatea companiilor falimentate in Europa sa provina din industria de masini, retail si textile precum si logistica.

Tara cu cel mai mare numar de falimente ce vor avea loc anul viitor este Franta, cu 63.000, insa Spania, Irlanda si Regatul Unit este de asteptat sa cunoasca cele mai dramatice cresteri.

Citeste si:

Aproape de patru ori mai multe companii spaniole vor falimenta in anul urmator fata de 2007, in timp ce in Irlanda si Regatul Unit va fi aproape dublu, cu 640 si respectiv 38.000 de companii.

Japonia, singura tara din Asia cuprinsa in raport, va fi de asemenea lovita de o crestere a numarului de falimente, de la 14.000 anul trecut la 17.000 in urmatorul an. Toate tarile cu exceptia Japoniei vor cunoaste mai multe falimente decat in criza anterioara din 2001-2002.

Raportul Euler Hermes vine dupa ce agentia de rating Moody's a prevazut luna trecuta ca lipsa printre companii cu ratinguri mai slabe decat gradul de investitii vor creste fata de 1%, cat era anul trecut, la 10%, in urmatorul an. Dar raportul Euler Hermes este mult mai cuprinzator in comparatie cu cateva companii care au orice rating de creditare.

Companiile din intreaga lume s-au plans de obtinerea creditelor. Volumul de noi imprumuturi aranjate pentru companiile globale au cazut brusc in acest an si s-au deteriorat foarte repede in timpul ultimelor doua luni.

O diferenta in aceasta criza este ca marile companii par sa sufere mai mult decat rivalii lor mai mici.