Compania Paul&Shark, intrata recent in constiinta romanilor printr-o mica si involuntara lovitura de imagine, a pornit aventura de la un mic atelier de tricotaje satesc, infiintat in 1921, in catunul Masnago, Varese, in apropiere de Milano. Pana in 1977, atelierul nu a cunoscut vreo mare evolutie si nici nu promitea sa aiba vreodata renume international. Abia in acest an firma avea sa infiinteze o divizie insarcinata cu producerea de echipamente sportive, divizie care a purtat prima oara numele de Paul&Shark.
De la sat, in toate capitalele

Ceea ce a urmat a fost de-a dreptul exploziv: increderea oarba a consumatorilor de pretutindeni in calitatea produselor italiene, la care se adauga o linie deosebita a hainelor produse de nou-infiintata firma, dar si de o serie de patente ce scoteau aceste haine din randul echipamentelor obisnuite - toate acestea au facut ca, in mai putin de un deceniu, Paul&Shark sa intre pe toate listele cu elitele creatorilor de moda.

Alaturi de aceste circumstante, Paul&Shark a mai avut si inspiratia sa investeasca masiv, imediat ce fondurile au permis-o, intr-un Centru de Cercetare-Dezvoltare, care actualmente a devenit inima companiei. In cadrul acestui centru, o echipa de navigatori profesionisti sunt angajati permanent pentru a se achita de o datorie aparent simpla: aceea de a-si scoate vasul in larg, pe soare sau pe furtuna, imbracati in noile inventii de la Paul&Shark. La intoarcere, o echipa de stilisti si una de tehnicieni analizeaza felul in care s-au comportat hainele, spre a dezvolta in permanenta noi linii care sa combine un maxim de confort cu o cat mai completa aplicare a noilor tehnologii.

Brevet dupa brevet

Dupa succesul inregistrat cu hainele sport, Paul&Shark a devenit des-tul de repede una dintre firmele bine reprezentate in capitalele modei - Milano, New York, Roma, Paris, Moscova, Venetia, Viena, Berlin. Sunt doar cateva dintre locatiile unde buticurile firmei ocupa spatii centrale, pe bulevardele dedicate luxului. Alaturi de acestea, Paul&Shark a mai deschis reprezentante si in incinta unor hoteluri de lux, de obicei in zone cu un turism intens - Portofino, Positano, Bahamas etc.
Unul dintre secretele mentinerii pozitiei de lider pe piata echipamentelor sportive a fost si ramane permanenta aplicare a descoperirilor hi-tech in producerea hainelor. Numele liniilor lansate in ultimii ani spun tot despre ce fel de haine este vorba: Sunshield - haine cu o deosebita rezistenta la ultraviolete -, Typhoon 20000 - haine rezistente la presiunea a 20.000 de milimetri de apa, Watershed - haine impermeabile atat in fata apei, cat si a grasimilor - sau Con-troltemp - haine inteligente, cu reglare dinamica a temperaturii, ideale in cazul in care temperatura exterioara inregistreaza variatii bruste. Testate in cele mai violente furtuni de zapada si sub apa marilor, hainele de la Paul&Shark au stabilit un nou standard de calitate, iar proprietarii spun mai in gluma, mai in serios ca, in cazul in care ar fi nevoie, aceeasi companie ar fi prima capabila sa produca haine pentru o incursiune pe Marte.

Yacht, golf si muzica

Desi majoritatea produselor firmei sunt accesibile celor mai multi cumparatori, exista si produse care se adreseaza exclusiv profesionistilor sau celor bogati. Cea mai scumpa vesta Typhoon de bumbac dedicata fotografilor ajunge pe Madison Avenue la 1.020 de dolari. Are, in schimb, buzunare pentru orice - filme expuse sau neexpuse, agende, pixuri, expono-metru, dar si un poncho ascuns in tesatura, totul invelit in impermeabilul material Typhoon 20000.

Paul&Shark nu s-a oprit insa la aplicarea celor mai noi descoperiri pentru a crea haine de top. Urmand deja impamantenita traditie italiana, firma a tinut sa demonstreze ca este si un jucator capabil pe piata fashion, drept urmare a lansat si o linie destinata jucatorilor de golf. Alaturi de aceasta linie, o alta inventie a adus de curand firma in atentia clientilor sofisticati: cravatele muzicale.

Reprezentantii Paul&Shark pretind ca liniile de pe aceste cravate au latimea si culoarea unor arii celebre din Mozart, Vivaldi, Puccini, Bizet sau Wagner, transformarea notelor in elemente grafice fiind facuta pe baza analizei reactiilor neuronale. Si, chiar daca pentru unii nu poate fi vorba de asocierea dintre dunga visinie si sol diez - do diez -, mi-ul din Sonata Lunii, macar este bine ca fiecare cravata vine insotita si de CD-ul pe care se presupune ca l-ar reprezenta. Inutil de spus ca asocierea celor doua obiecte si mica legenda creata in jurul lor au facut ca acest pachet sa devina rapid un cadou la moda, fapt suficient de elocvent demonstrat de recenta explozie a vanzarilor.

Prezident providential

Paul&Shark era pana de curand un nume relativ necunoscut in Romania, stiut doar de cei care isi fac cumparaturile in strainatate. Totusi, din curiozitatea unui ziarist si eterna atitudine imprevizibila a presedintelui Basescu, fesul produs de italieni a capatat peste noapte o notorietate incredibila. Motiv, pentru unii, sa lanseze o serie de speculatii asupra provenientei acestuia. Basescu sustine sus si tare ca si l-a cumparat in 1979, din Singapore, in timpul uneia dintre cursele facute ca vaporean. Unele publicatii pretind insa ca ar fi un cadou din partea fiicei sale, care ar fi lasat la reprezentanta din Viena a firmei nu mai putin de 5.000 de euro, pentru diverse produse.

Prezenta Paul&Shark in Singapore in 1979, la numai doi ani de la infiintare, pare improbabila, dar este posibila - data fiind extinderea preponderenta catre zone maritime. Totusi, putin probabil, dat fiind ca singurul magazin Paul&Shark din Singapore se afla la terminalul recent renovat al aeroportului Changi. Pe de alta parte, suma de 5.000 de euro pare, la randul sau, la fel de improbabila, dat fiind ca majoritatea produselor Paul&Shark costa intre 60 si 200 de euro. Pana cand criticii de moda se vor pronunta, ramane o singura certitudine: piata romaneasca a devenit brusc doritoare de Paul&Shark. Asteptam reprezentanta.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri