Posibila achizitie a operatorului de cablu UPC de catre RCS&RDS ar crea un monopol asupra continutului audiovizual, a declarat Alexandru Lazescu, presedinte-director general al TVR, in cadrul unei discutii cu un reprezentant al European Broadcasting Union.
“Daca avem un player care acopera 80% din piata si care isi va lansa propriile canale de televiziune – generaliste, de sport, de filme – se va crea un monopol de facto asupra continutului. Cel mai important e cum ne descurcam in aceasta situatie”, a spus Lazescu.

Fuziunea RCS-UPC s-ar situa, ca amploare, la nivelul unui deal international si ar trebui sa primeasca si aprobarea Comisarului european pentru Concurenta, a mai spus presedintele TVR.

Daca tranzactia dintre RCS&RDS si UPC s-ar materializa, cele doua companii ar ajunge la peste 4 milioane de clienti pe piata de televiziune (din totalul de aproximativ 5,7 milioane de abonati), in jur de 1,65 milioane de abonati de telefonie fixa, 1,35 milioane de utilizatori de internet si circa 1,5 milioane de clienti de telefonie mobila.

“Problema e ca nu avem restrictii de cross-ownership in Romania. Nu exista limitari ale companiilor de televiziune de a investi in alte media”, a spus Ioana Avadani, director al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI). Cei mai puternici jucatori pe piata audiovizualului sunt operatorii de cablu, iar felul in care acestia vor modifica accesul la continutul de interes public nu a fost discutat pana acum.

O alta problema a pietei audiovizualului este ca nu s-a pregatit pana acum o campanie de informare a publicului cu privire la trecerea la transmisia digitala, incepand din 2013. In prezent, 6% din populatia Romaniei foloseste inca antena TV, iar ei sunt “cei mai saraci, locuiesc in zone izolate”, potrivit sefei CJI.

De asemenea, Alexandru Lazescu a adus in discutie propunerea PSD de eliminare a taxei TV, care ar insemna “sfarsitul televiziunii publice sau trecerea la un sistem de finantare guvernamentala, ceea ce ar ingradi si mai mult libertatea televiziunii”.

Televiziunea publica va putea depasi aceste obstacole daca primeste sprijinul societatii civile, a spus Nathalie Labourdette, Head of EBU International Training Unit, cea mai mare asociatie a televiziunilor si radiourilor publice din Europa. “Trebuie sa faceti lobby atat voi, ca ONG-uri, cat si televiziunea publica. Parlamentarii trebuie sa inteleaga conceptul de televiziune publica”.

“Folositi-va legaturile cu Comisarul European (Dacian Ciolos – n.r.). Faptul ca aveti oameni care se cunosc e o baza foarte puternica”, a mai spus oficialul EBU.

Digitalizarea nu ridica numai probleme tehnice, ci si de continut, potrivit lui Labourdette. Iar televiziunea publica trebuie sa-si creasca nivelul de fidelizare a brandului si sa respecte conceptul de “spatiu public de incredere”, unde oamenii se simt in siguranta si primesc acces la continut interesant si de calitate.

In contextul vizitei oficialului EBU, TVR a demarat un program de parteneriate cu diverse organizatii media si universitati din Romania si strainatate, cu scopul de a “ramane un reper in jurnalism si productia de televiziune”.

“In urma acestui program - care include sesiuni de training, schimb de experienta si stagii de practica - experienta si know-how-ul profesionistilor din TVR vor fi mai bine valorificate pe termen lung, beneficiarul final fiind consumatorul de media”, se arata in comunicatul TVR.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri