Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a inregistrat aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.

Mica publicitate constituie aproximativ 4% din totalul anului 2012, iar parteneriatele media si campaniile pro-bono au insumat aprox. 6%.

Proiectele realizate cu fonduri europene au beneficiat de promovare de aproximativ 7,6 milioane de euro pe toate cele 4 medii monitorizate in 2012.

Analizele urmatoare sunt efectuate doar pe baza publicitatii standard / barter monitorizata pe baza valorilor de lista a tarifelor de publicitate (ratecard) a celor 4 medii monitorizate in 2012.

Evolutia lunara a volumului publicitatii pe toate cele 4 medii poate fi analizata in graficul de mai jos.

Cei mai mari investitori in publicitate in 2012 au fost companiile de comunicatii, magazine/supermarketurile si masinile. Primele 10 sectoare de activitate au efectuat aproximativ 53% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

Din punct de vedere al clientilor care au investit cel mai mult in publicitate in 2012, Orange si Vodafone detin primele doua pozitii, urmati de Domo Retail si Procter&Gamble. Primele 20 de companii totalizeaza impreuna aproximativ 30% din totalul investitiilor in publicitate pentru anul 2012.

Citeste si:

In cazul presei scrise, publicatia care a atras cele mai mari volume de publicitate din partea clientilor de publicitate in anul 2012 a fost Ziarul Financiar. Primele zece publicatii au atras aproximativ 31% din totalul publicitatii din presa scrisa.

In cazul site-urilor web, primele doua pozitii din punct de vedere al volumului de publicitate atras de la clientii de publicitate sunt ocupate de catre libertatea.ro si cancan.ro, urmate de catre antena3.ro si ziare.com. Primele 10 site-uri din punct de vedere al publicitatii au atras aproximativ 52% din totalul publicitatii online.

Monitorizarea investitiilor in publicitate (MIP) este realizata de BRAT incepand cu 2011 si pune la dispozitia pietii de media si publicitate informatii despre campanile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite, emisiunilor statiilor radio, site-urilor web si locatiilor OOH.

In cadrul studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate sunt inscrise peste 250 dintre cele mai relevante publicatii nationale, locale si regionale, 8 statii radio nationale, aproximativ 3.000 de site-uri web, precum si 10 cele mai importante companii de OOH.

In cazul publicitatii online sunt monitorizate doar campanile publicitare de tip display, si nu este inclusa publicitatea servita de site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo, etc.