"Toata lumea stie ca TVR se afla intr-un impas financiar ingrozitor sub inalt patronajul lui Claudiu Saftoiu. Se fac disponibilizari si se renunta la emisiuni consacrate care aduceau un minimum de rating: totul in sprijinul ideii de a «repune pe picioare» televiziunea publica. In numele austeritatii televizuale, s-a renuntat chiar si la transmiterea meciurilor de fotbal ale echipei nationale", noteaza, pe blog, Elena Basescu.

Aceasta reaminteste ca si "distinsul premier" a declarat ca i se pare "inadmisibil" ca TVR sa nu transmita meciul (Romania-Grecia, de vineri - n.r.), el adaugand: "O sa ne uitam la RomaniaTv".

Europarlamentarul PDL sustine ca, in timp ce pentru programele importante nu se gasesc bani, sunt "fonduri suficiente pentru cantaretii PSD". Astfel, Mihai Sturzu, "un artist de renume mondial ajuns in fruntea Tineretului Social Democrat la recomandarea aceluiasi Victor Ponta, va avea o emisiune la postul public pentru care va fi remunerat cu 140.000 de euro. Ati citit bine: un deputat PSD primeste bani de la TVR ca sa faca o emisiune de televiziune! Si banii nu sunt deloc putini: vreo 10.000 de euro pe emisiune. Ceea ce-l transforma, brusc, intr-unul dintre cei mai bine platiti prezentatori din Romania", mai noteaza Elena Basescu.

In opinia fiicei presedintelui, acest lucru se intampla "pentru ca in fruntea televiziunii publice avem un meloman cu prenume predestinat: Elvis".

Potrivit Elenei Basescu, emisiunea realizata de Mihai Sturzu reprezinta "dovada cea mai concludenta a clientelismului politic promovat de o Putere a carei singura deviza este jaful banului public", iar cantaretul este "platit in avans pentru prestatiile pe care ar urma sa le aiba in campaniile electorale de anul viitor".

Totodata, europarlamentarul atrage atentia ca exista o incompatibilitate "grava" intre calitatea de prezentator tv si cea de parlamentar si considera ca banii primiti "ilegal" de Sturzu de la TVR reprezinta "un subiect demn de o comisie de ancheta parlamentara".

TVR 2 difuzeaza, incepand cu 31 octombrie, emisiunea "In Tara Minunilor", prezentata de fostii membri ai trupei HI-Q, Dana Nalbaru si Florin Grozea, "alaturi de prietenul lor Mihai Sturzu", potrivit site-ului TVR.

Conducerea executiva a TVR a propus spre avizare Consiliului de Administratie achizitionarea drepturilor de difuzare a meciului Grecia-Romania, care a avut loc vineri, pentru o suma esalonata de 270.000 de euro, dar CA a solicitat reducerea pretului, fapt pentru care televiziunea publica nu a putut difuza aceasta partida, care a fost transmisa de catre Romania TV.

Citeste si:

Ada Mesesan, membru in Consiliul de Administratie (CA) al Societatii Romane de Televiziune (SRTv), a transmis, un punct de vedere in care l-a acuzat pe Claudiu Saftoiu, presedintele-director general (PDG) al Televiziunii Romane, ca vrea sa cumpere cu 270.000 euro drepturile de difuzare a meciului de fotbal Grecia-Romania, fara sa respecte procedurile legale din TVR.

Mesesan a precizat ca le-a transmis, vineri, celorlalti membri ai Consiliului de Administratie al SRTv ca "respinge categoric solicitarea in extremis a conducerii executive a TVR de a accepta achizitionarea meciului de fotbal Grecia-Romania".

"Conducerea executiva a TVR a incalcat procerile legale prin care era obligata sa prezinte CA negocierile purtate pentru achizitionarea meciului, partile implicate si sumele aferente negocierilor. TVR nu este interesata sa-si indeplineasca functia publica de a oferi telespectatorilor un meci de miza, ci este interesata sa toace o suma uriasa, respectiv 270.000 de euro, pentru satisfacerea intereselor personale sau de grup, incalcand procedurile legale. Faptul ca executivul TVR le cere membrilor CA sa voteze prin email, foarte rapid, scoaterea unei sume considerabile din bugetul institutiei fara sa prezinte acte justificative pentru acest demers demonstreaza ca legile dupa care functioneaza si la care trebuie sa se raporteze TVR sunt complet si repetat ignorate/ incalcate de conducerea executiva a institutiei", a declarat Ada Mesesan.

Aceasta a spus ca asteapta un raspuns de la conducerea executiva a TVR, care sa explice "de ce a cedat trustului Intact - Antena 1 difuzarea meciului retur Romania - Grecia care, probabil, are un pret mai redus, dar cu siguranta prezinta un interes mai mare si, implicit, un rating mai mare". "Din aceasta cedare inteleg ca executivul TVR este interesat sa satisfaca interesele comerciale ale Antena 1 si nu cum ipocrit se pronunta, sa satisfaca interesele telespectatorilor", a mai spus Ada Mesesan.

Pe de alta parte, contactat vineri de MEDIAFAX, Claudiu Saftoiu, presedintele-director general al TVR, a spus ca membrii CA au solicitat reducerea pretului de 270.000 de euro, fapt pentru care TVR nu s-a mai calificat in competitia pentru achizitia drepturilor de difuzare a meciului Grecia - Romania, mansa tur a barajului de calificare pentru Campionatul Mondial de Fotbal 2014.

"Aceasta hotarare de Comitet Director a fost trimis spre avizare Consiliului de Administratie. Acesta s-a manifest pentru, dar cu conditia de a reduce pretul, ori in incercarea respectarii acestei conditii SRTv nu s-a mai calificat in competitia pentru a obtine drepturile de difuzare a meciului dintre Romania si Grecia de la Atena. Am insistat impreuna cu Comitetul Director intr-o formula prudenta de a obtine avizul Consiliului de Administratie, in conditiile in care am obtinut o esalonare a costurilor, dar lucrul acesta a fost de natura sa induca o nesiguranta in votul Consiliul de Administratie. Consider ca decizia finala este o decizie onesta a Consiliului de Administratie, o salut, si in acelasi timp imi exprim regretul ca televiziunea publica nu poate sa transmita meciul tur al posibilei calificari a echipei Romaniei la Campionatul Mondial", a spus Claudiu Saftoiu.

Totodata, acesta a precizat ca pentru televiziunea publica difuzarea unui meci al nationalei de fotbal a Romaniei este foarte important. "In primul rand pentru ca avem o datorie fata de telespectatorii nostri, fata de cei care platesc taxa TV, dar si pentru ca misiunea publica a televiziunii nationale sa fie indeplinita", a spus Saftoiu.

El a precizat ca TVR nu poate obtine drepturile de difuzare a meciurilor de acasa ale nationalei de fotbal a Romaniei, pentru ca exista un contract intre Federatia Romana de Fotbal (FRF) si Antena 1, prin care toate meciurile de acasa sunt deja angajate in urma unui contract stabilit intre cele doua entitati. "Mai mult decat atat, exista o prelungire la contract pentru meciurile din play-off, asa cum se intampla in cazul de fata. Asa ca meciul retur al play-off-ului pe calificarile la mondiale este deja dat prin contract Antenei 1, potrivit intelegerii dintre FRF si Antena 1", a spus Saftoiu.