Radiodifuzorul public britanic (BBC) a anuntat, miercuri, ca va renunta la colaborarea cu Jeremy Clarkson, starul show-ului "Top Gear", care a fost suspendat pe 10 martie, ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu un producator, potrivit bbc.com. Contractul lui Jeremy Clarkson cu BBC nu va fi reinnoit, a declarat atunci Tony Hall, directorul general al corporatiei de media britanice. Tony Hall a spus ca nu a luat cu usurinta aceasta decizie, precizand insa ca "a fost depasita o limita" si acest lucru nu poate fi "trecut cu vederea", scrie Mediafax.

Potrivit materialului publicat pe bbc.com, radiodifuzorul public britanic are o serie de reguli stricte privind modul in care trebuie sa se comporte angajatii sai, iar agresivitatea verbala si violenta fizica nu este permisa pentru niciunul dintre membrii staff-ului sau. In acelasi material se mai spune ca Jeremy Clarkson este unul dintre starurile BBC foarte apreciate de telespectatori, iar corporatia chiar nu a dorit sa renunte la colaborarea cu acesta, insa Clarkson primise deja - inainte de altercatia cu producatorul Oisin Tymon, care a dus la suspendarea sa - un avertisment final privind comportamentul sau.

Dupa anuntarea acestei decizii, Tony Hall a primit un e-mail in care era amenintat cu moartea, iar, in prezent, politia metropolitana din Londra face investigatii in legatura cu aceasta situatie. De asemenea, agenti de paza sunt prezenti 24 de ore din 24 la locuinta lui Hall si a sotiei sale, din Oxfordshire, pentru a le oferi protectie.

"Nu dorim sa comentam despre problemele de securitate", a declarat un purtator de cuvant al BBC. In schimb, un purtator de cuvant al politiei a precizat ca autoritatile din Westminster investigheaza un caz de amenintare cu moartea, care le-a fost adus la cunostinta miercuri, 25 martie.
"Cercetarile continua. Nicio arestare nu a fost facuta", a mai spus acesta.

Petitie pentru readucerea lui Jeremy Clarkson in Top Gear

Peste un milion de persoane au semnat o petitie prin care se cere ca Jeremy Clarkson sa fie readus in show-ul "Top Gear". Potrivit bbc.com, este de asteptat ca show-ul "Top Gear", unul dintre cele mai apreciate si populare programe difuzate in Marea Britanie, la televiziunea BBC Two, sa continue si fara Jeremy Clarkson.

Nu a fost inca stabilit daca James May si Richard Hammond, coprezentatori ai "Top Gear" alaturi de Jeremy Clarkson, vor continua sa realizeze aceasta emisiune. La fel ca si in cazul lui Clarkson, contractele lui James May si Richard Hammond cu BBC s-au incheiat si trebuie renegociate. Intre timp, unul dintre potentialii inlocuitori ai lui Jeremy Clarkson, Chris Evans, a negat speculatiile aparute in presa britanica in acest sens.

Pe de alta parte, potrivit bbc.com, este de asteptat ca pentru Jeremy Clarkson sa fie declansat un adevarat razboi al ofertelor din partea altor televiziuni, avand in vedere ca acesta nu mai este sub un contract cu BBC. Lansat in 1977, show-ul "Top Gear" a inceput sa fie difuzat in actualul format in anul 2002. "Top Gear" este unul dintre cele mai profitabile programe ale BBC, aducand venituri de aproximativ 50 de milioane de lire sterline pe an radiodifuzorului public britanic.

"Top Gear" are o audienta de aproximativ 350 de milioane de telespectatori la nivel mondial si are 3 milioane de abonati la canalul dedicat pe platforma YouTube. Totodata, revista Top Gear are un tiraj de 1,7 milioane de copii la nivel mondial. Jeremy Clarkson a fost suspendat pe 10 martie de la carma emisiunii "Top Gear", dupa ce a fost acuzat ca l-ar fi lovit cu pumnul pe Oisin Tymon, un membru al echipei de productie. Totodata, BBC a anuntat la momentul respectiv ca a demarat o ancheta in legatura cu acest incident, desi Tymon nu a facut o plangere oficiala in acest caz.

Jeremy Clarkson, implicat intr-o confruntare fizica

Publicatia britanica The Telegraph a anuntat, miercuri dimineata, ca ancheta s-a incheiat, iar Jeremy Clarkson a fost gasit vinovat pentru faptul ca l-a atacat pe Oisin Tymon. The Telegraph a mai relatat ca, in urma anchetei interne derulate de BBC, s-a ajuns la concluzia ca Jeremy Clarkson a fost implicat intr-o confruntare fizica cu respectivul producator, dupa aproximativ 20 de minute in care cei doi s-au certat.

Citeste si:

Altercatia s-ar fi iscat dupa ce Jeremy Clarkson ar fi fost informat, dupa o zi de filmare, ca nu poate sa manance friptura cu cartofi prajiti din cauza ca bucataria hotelului in care era cazata echipa "Top Gear" era inchisa. Jeremy Clarkson, in varsta de 54 de ani, este celebru pentru remarcile sale explicite si atitudinea acerba impotriva conceptului de "corectitudine politica".

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, dupa ce a fost acuzat ca a folosit o expresie rasista in timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lunga de momente controversate - intens comentate si criticate - in care a fost implicat starul britanic.

Dupa suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzata de BBC, in Marea Britanie. La randul lor, Richard Hammond si James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat sa mai realizeze acest show fara Jeremy Clarkson. Totodata, o serie de show-uri live programate in Marea Britanie si care se desfasurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.

Pe de alta parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an daca va renunta definitiv la Jeremy Clarkson, dupa cum a relatat recent dailymail.co.uk. BBC Worldwide, "bratul comercial" al corporatiei BBC, castiga o suma estimata la 50 de milioane de lire sterline pe an din vanzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel international. Acest show este difuzat in 214 tari din lume (inclusiv in Romania, n.r.).

In plus, BBC Worldwide castiga milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editata de asemenea in mai multe tari din lume, dar si din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" si care sunt realizate atat in Marea Britanie, cat si in strainatate. Acestora li se adauga vanzarile de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".

BasPhoto / Shutterstock.com