“Consideram ca internetul sau, altfel spus, mediul online, digital e canalul cel mai expus la concurenta internationala. De exemplu, daca in randul canalelor tv, oferta internationala e de cateva zeci, pe internet concurenta producatorilor locali de continut este de ordinul zecilor si sutelor de mii. Trebuie sa facem eforturi comune pentru a sprijini continutul local de calitate precum si producatorii locali de continut. Aceste eforturi pot fi sustinute atat de sectorul privat cat si de stat, precum si de industria in sine prin asociatii si activitati comune”, mai spun oficialii IAB.

Reactia asociatiei a venit dupa Ordonanta de Urgenta nr. 18/2015 a fost publicata luni, 15 iunie, in Monitorul Oficial. Ordonanta prevede un fond de 15 milioane de euro pentru televiziunile care produc emisiuni informative, culturale si educative de interes public, dar criteriile de eligibilitate nu au fost facute publice. Acestea vor fi reglementate printr-o hotarare de guvern separata.

“In ce priveste acordarea de ajutoare din partea statului pentru media, IAB Romania considera ca internetul trebuie sa fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora ar trebui sa fie stabilite in urma consultarii cu asociatiile reprezentative de industrie pentru respectarea principiilor de corectitudine, transparenta, consultare publica si mai ales, sa maximizeze transpunerea obiectivelor punctuale ale fiecarei finantari in sprijinul interesului national. Media in Romania nu mai este reprezentata de zeci de ani doar de radio si TV, ci si de presa si internet, iar in ultimii ani presa tiparita tot pe internet si-a mutat din ce in ce mai mult focusul, alaturi de celelalte canale, printre motivele acestei tranzitii fiind si oportunitatile pe care le deschide continutul online, interactive. De aceea, continutul local de calitate pe internet ar trebui sa fie un punct central in atentia oricarei initiative de sustinere a canalelor media romanesti”, scrie in comunicatul IAB

Citeste si:

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, agentii interactive, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.

Citeste si reactia IAA, asociatia profesionala a specialistilor in marketing si comunicare.

IAA: Ajutorul de stat trebuie impartit tuturor

IAA: Ajutorul de stat trebuie impartit tuturor