Daca initial Bookster, biblioteca pentru companii infiintata de antreprenorul Bogdan Georgescu, propunea abonatilor sai carti de dezvoltare personala si profesionala, ulterior si-a extins gama si genurile oferite, pentru a ajunge un numar cat mai mare de angajati. Care sunt genurile preferate de corporatisti, cum selecteaza Bookster cartile ce ajung pe raftul virtual al biblotecii si spre ce alte zone vor sa se extinda.

Am inceput initial cu carti de dezvoltare profesionala si personala, mult timp am fost perceputi ca o biblioteca de companie, dar chiar din primele luni am diversificat mult gama de categorii si genuri. Directorii de HR ne spuneam ca angajatii voiau sa citeasca cat mai multe lucruri din afara muncii, lucruri cat mai diverse. Si atunci am inceput sa acoperim o gama cat mai larga, nu mai suntem specializati pe un anumit domeniu”, a declarant Georgescu. Printre genurile de carti pe care Bookster le propune se numara carti de afaceri, marketing, comunicare, dar si beletristica, carti de parenting, gatit, calatorie, istorie sau fotografie.

Care sunt cele mai imprumutate genuri de carti

Desi toate genurile isi au publicul-tinta specific, fondatorul Bookster spune ca genul fantasy prinde peste asteptari la publicul format in special de angajatii din domeniul IT. De asemenea, dezvoltarea personala este un alt gen care a inregistrat o crestere de interes din partea abonatilor, care s-au orientat spre carti de psihologie, dezvoltarea creierului si inteligenta emotionala.

La randul sau, beletristica se mentine in topul preferintelor abonatilor, o mare parte din biblioteca Bookster fiind compusa din carti clasice, dar si din noutati din acest domeniu. De asemenea, cartile de specialitate, nisate pentru un anumit public, cum ar fi cele de vanzari sau limbaje de programare, sunt la mare cautare in biblioteca Bookster

Cum sunt selectate cartile

Cum ajunge o carte pe rafturile bibliotecii si apoi la abonatii companiei? Potrivit fondatorului, aceasta trebuie sa indeplineasca o serie de criterii obiective, dar se tine cont si de recomandarie abonatilor, cate premii a obtinut acea carte sau autorul sau de-a lungul carierei. “Incercam sa fim cat mai stricti, e greu de spus daca o carte e buna sau nu, e subiectiva, dar daca asculti opinia cat mai multor surse, daca in universitatile de top este recomandata, daca pe Amazon se vinde bine, o cumparam”, spune Georgescu.

De asemenea, fondatorii Bookster acorda o atentie deosebita cartilor, din perspectiva limbajului in care sunt scrise sau daca starnesc controverse. “Am avut cereri foarte mari pentru cartea lui Godina, am vrut sa o cumparam, am rasfoit-o si are un limbaj de multe ori colorat si vulgar. Noi vrem totusi sa ramanem o biblioteca cu spirit educational, sa inspiram oamenii catre lucruri bune, chiar daca avem foarte multe carti de beletristica, psihologie, de interesul personal, incercam sa mentinem un standard de calitate si la nivelul exprimarii”, mai spune acesta.

Ce alte genuri vor sa introduca in biblioteca si pe cand carti electronice

Pe langa toate genurile mai sus mentionate, Bookster va oferi abonatilor sai carti pentru copii, de la doi pana la optsprezece ani, pe care le pot imprumuta acestora sau le pot citi. “O sa tot extindem colectiile de carti de acum incolo, ne concentram din ce in ce mai mult pe carti, pentru ca avem abonati vechi, care au folosit Bookster inca de la inceput, si trebuie sa le aducem carti noi pentru a-I mentine interesati”, spune Georgescu.

Despre extinderea pe segmental cartilor electronice, Georgescu nu exclude aceasta varianta, dar nu prea curand. Antreprenorul, care atunci cand a fondat proiectul Bookster, avea in gand sa lanseze o biblioteca cu carti electronice, spune si-a reconfigurat planul avand in vedere ca cererea de carti online in Romania este foarte mica, de doar 3%. “Este posibil ca in viitor, dar nu prea curand, sa ne extindem si pe acest segment, dar trebuie sa creasca cererea din piata pentru a muta o parte din continutul nostrum. Fiind totul electrnic, ar fi mult mai simplu, mai ales din punct de vedere logistic”, spune acesta.

In cat timp estimeaza ca va creste cota de piata a cartilor electronice? “Am crezut ca Romania este in urma cu mult fata de alte tari, dar in Germania aceasta cota e de 4%, iar in SUA, unde cartile electronice s-au bucurat de cel mai mare success, doar 8% dintre americanii citesc intr-un astfel de format. Ca si penetrare in piata, ca si adoptie, cartea fizica pare ca inca a ramas mediul principal. Ma tem ca nu o sa vedem foarte curand o crestere semnificativa a cartilor electronice, pe masura insa ce copii de astazi cresc, ei o fac intr-un mediu electronic, virtual, iar atunci la schimbarea de genratii, se va face si o schimbare de la fizic la electronic, sa zicem ca in 10-20 de ani, vom avea mai multi cititori de carti electronice”, incheie Georgescu.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri