Tobele de la Golden Drum au batut pina acum in favoarea Romaniei. La cea de-a 12-a editie a celui mai prestigios festival de publicitate din Noua Europa, Golden Drum Open, echipa de creatie de la McCann Erickson a plecat acasa cu unul dintre cele opt premii Golden Watch acordate de juriu anul acesta. Campania „Made in Romania“, realizata pentru brandul MTV, a fost desemnata cea mai buna campanie a anului.

„Am cistigat singurul ceas de aur de anul acesta pentru Romania. Aceasta desi concurenta a fost foarte puternica. Ne-am batut cu doua campanii premiate la Cannes. Este vorba de Peugeot si Altoidia, realizate de agentii puternice din Franta si SUA. In aceste conditii, este cu atit mai important faptul ca am cistigat“, ne-a declarat Adrian Botan, director de creatie in cadrul Agentiei McCann Erickson.

Potrivit acestuia, echipa din agentie va incerca sa realizeze cu MTV-ul „un subbrand local“ pe care intentioneaza sa-l exporte in tarile din regiune. McCann a luat, de asemenea, premiul cel mare din categoria promo pentru film si televiziune pentru cel mai recent spot pentru MTV. „Porcul“ a fost cea mai aplaudata reclama din concurs“, mai sustine Botan.

Cine a ramas in cursa

Listele finale pentru reclame TV, print si reclame radio aduna peste 100 de lucrari, din care 20 vin din partea romanilor, 19 din Austria si 17 din Cehia. Agentiile finaliste din Romania sint Leo Burnett, cu 10 lucrari, gmp/MAP si McCann Erickson, cu cite 4 lucrari, Cohn& Jansen si NextCap, cu cite o lucrare.

Citeste si:

In competitia de la Portoroz s-au inscris 245 de lucrari romanesti, dintre care 53 de lucrari poarta semnatura agentiei McCann-Erickson, 39 Leo Burnett & Target, iar 25 apartin agentiei de publicitate gmp/MAP. In total, juriul a avut de ales intre aproximativ 2.500 de lucrari. Dintre agentiile romanesti, pe lista scurta s-au calificat cinci. Este vorba de Young & Rubicam Team Advertising, Leo Burnett Romania, Cohn&Jansen, McCann Erickson Romania si Gavbalkanski.

Marii cistigatori

Alaturi de McCann Erickson Romania, ceilalti cistigatori ai premiului Golden Watch au fost: BETC EURO RSCG & EURO RSCG WORLDWIDE (2 lucrari), Leo Burnett, Chicago; MARK / BBDO PRAGUE, Ogilvy (Viena), Leo Burnett Advertising Sofia. De asemenea, premiile Golden Drum au fost adjudecate de catre Wien nord Pilz (Austria) pentru sectiunea media; PARK Rusia pentru sectiunea web site si Leo Burnett China pentru sectiunea art direction.

Golden Drum 2004

Anul trecut, mai multe agentii romanesti au cistigat la Golden Drum. Este vorba de Leo Burnett, McCann-Erickson si NextCap. Leo Burnett a reusit atunci chiar performanta de a se clasa pe locul secund in topul agentiilor premiate la festival dupa Leo Burnett Praga – declarata agentia anului la Golden Drum pentru al treilea an consecutiv.