O afirmatie a wall-street.ro poate fi notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Mai mult, specialistii din piata sunt invitati sa argumenteze notele aferente afirmatiilor.

Un prim material al wall-street.ro pe acest format are in prim plan online-ul romanesc, “disecat” prin zece afirmatii ce au fost notate de mai multi specialisti din piata, persoane cu experienta bogata in online si tehnologie.

Respondentii sunt
Ioana Anescu (sefa IAB Romania), Dan Balotescu (partener Media Investment), Loredana Baracu (buying director la Zenith Romania ), Orlando Nicoara (seful Mediafax Group), Dorin Boerescu (CEO 2Parale.ro), Stefan Iordache (seful Leo Burnett), Sergiu Biris (general manager Trilulilu.ro), Mihai Seceleanu (CEO InternetCorp.), Cristian Manafu (owner The Connector & Partners si partener Evensys), Silviu Toma (project manager Starcom MediaVest Group) si Gabriel David (digital communications manager in Zed Digital, divizia de digital a Zenith Romania).

In tabelul de mai jos puteti vizualiza enunturile propuse de wall-street.ro, media notelor oferite de catre cei 11 respondenti, precum si cine a dat cea mai mica, respectiv cea mai mare nota.

(Click pentru a mari tabelul)


Dupa cum se poate observa, afirmatia cu care specialistii din piata au fost cel mai putin de acord a fost ca Pinterest si/sau Google+ va reusi sa atraga o pondere importanta din bugetele de advertising din Romania anul viitor.

Orlando Nicoara, de la Mediafax Group, prezent de altfel pe Google+, a realizat “pe propria-i piele” ca interactivitatea dintre utilizatorii de pe aceasta retea este redusa. (vezi foto stanga)

Sergiu Biris, de la Trilulilu.ro, considera ca “este posibil, desi Google+ nu s-au concentrat pe publicitate. Pinterest cred ca vor monetiza mai degraba din eCommerce, nu din publicitate traditionala”. Dan Balotescu spune ca “Google+ nu va reusi (inca) sa atraga bugete din Romania, desi ar putea reprezenta un pontential in viitor. Pinterest este pe val, dar se plaseaza in zona «nice to have» sau mai degraba «nice to talk aboout»”.

Citeste si:

Afirmatia cu care cei mai multi au fost de acord a fost ca in doi ani se vor vinde la fel de multe smartphone-uri cate feature phones – avand in vedere ca rata de anul trecut era de circa ¼. Ioana Anescu, de la IAB Romania, a fost cea mai circumspecta privind aceasta afirmatie, ea subliniind ca va depinde de operatori si tarifele de date practicate de acestia.

Dorin Boerescu, de la 2Parale, spune ca nu are niciun fel de dubiu ca afirmatia este adevarata. “Am aflat de curand ca in lume se activeaza zilnic 900.000 de terminale cu Android. Niste mii sigur sunt si la noi!”. Orlando Nicoara considera chiar ca in doi ani nu se vor mai produce DECAT smartphone-uri.

Alta afirmatie cu care specialistii au fost, in general, de acord, este faptul ca piata de publicitate din Romania va creste anul acesta si in 2013, in ciuda scaderii inregistrate in 2011.

Piata romaneasca de publicitate online a scazut cu 7,3 % anul trecut

Piata romaneasca de publicitate online a scazut cu 7,3 % anul trecut

Ioana Anescu, care a oferit nota 9 estimarii wall-street.ro, spune ca in intreaga Europa piata de publicitate a crescut si este in crestere. "Nu cred ca trebuie sa ne lasam mai prejos, cred ca este momentul ca industria sa se mobilizeze si sa isi vada interesul! Sunt atatea instrumente, bune-practici, experiente, modele, exemple si informatii la indemana – cred ca e cazul sa incepem sa le folosim. Intr-un fel sau altul facem parte dintr-un mediu global si vom fi trasi in sus…dar poate ar trebui sa ne dorim mai mult sa nu mai fim pe ultimul loc din Europa la valoarea pietei de publicitate online!”.

Dan Balotescu a oferit nota 7 afirmatiei, spunand ca “la finalul anului trecut eram optimisti. Insa, dupa evolutia pietei din primul trimestru al anului 2012, as spune ca bugetele de publicitate vor fi similare cu cele de anul trecut. Pastrand totusi un optimist moderat, cred ca putem spera la o crestere procentuala de un digit a pietei de publicitate online, fata de 2011. Pentru 2013 este mult prea devreme sa facem previziuni”, spune el.

Total CONTRA afirmatiei s-a situat Orlando Nicoara care si-a argumentat intr-o singura fraza nota 3 oferita afirmatiei – “(piata de publicitate online) nu va creste pentru ca se livreaza mai mult pentru bani mai putini”.

Una dintre afirmatiile wall-street.ro care a starnit reactii (sau, din contra, abtineri), a fost cea conform careia “Una dintre principalele probleme ale mediului online romanesc este lipsa de coeziune si comunicare/unitate dintre publisheri/advertiseri/regii”. Desi multi dintre jucatorii din online-ul romanesc s-au aratat, prin note, ca sunt de acord cu aceasta afirmatie, au preferat sa nu comenteze.

Astfel, Orlando Nicoara a notat-o cu 8 (spunand ca nu comenteaza), Cristian Manafu si Mihai Seceleanu tot cu 9. Stefan Iordache a fost unul dintre cei doi care au notat afirmatia ca fiind 100% corecta (nota 10), el argumentand ca “de ceva vreme folosesc o vorba ca sa definesc aceasta situatie. Ne batem pe o galetusa mica in loc sa ne batem capul sa facem din galetusa un bazin mare”.

Wall-Street.ro va detalia toate afirmatiile si notele oferite de specialistii din onlineul romanesc in materiale separate. Ce parere aveti de initiativa Wall-Street.ro? Cum vi se par notele oferite? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.