…sau poate nu? Google+ a atras un numar similar de utilizatori ca Twitter, dar, daca privim indeaproape, putem observa ca reteaua gigantului american nu s-a tinut de toate promisiunile facute la inceput, nereusind sa devina “o retea sociala diferita”.

Pentru inceput, cateva statistici – 150 de milioane de utilizatori (conform companiei), jumatate dintre acestia intrand zilnic pe retea. Facebook are peste 901 milioane de utilizatori activi lunar si Twitter 140 de milioane de utilizatori activi.

Principalul factor diferentiator adus de Google+ la momentul lansarii a fost “Circles”, care te lasa sa impartasesti si sa vizualizezi continut catre si dinspre utilizatori. Twitter este in mare parte o retea publica si la lansarea Google+, Facebook incuraja utilizatorii sa impartaseasca cat mai multe lucruri public. Tot acum un an, era dificil pentru utilizatorii Facebook sa creeze grupuri de oameni cu care sa impartaseasca, selectiv, informatii.

Cu toate acestea, pe parcursul ultimului an, Facebook a contracarat Cercurile Google+ facand mai usoara crearea si mentinerea de liste de utilizatori.

Mai simplu spus, Cercurile G+ nu au avut efectul scontat desi ideea a fost initial apreciata. Desi nu exista statistici care sa sustina aceasta afirmatie, cu atat mai putin in Romania, ar fi surprinzator ca majoritatea utilizatorilor sa se ingrijeasca, activ, de Cercurile lor. Controlul se face manual si nu automat, lucru care, probabil, a “intors din drum” pe multi.

Citeste si:

Mai mult, unii dintre cei mai importanti manageri din onlineul romanesc au cazut de acord ca Google+ NU va reusi sa atraga bugete de publicitate pe piata locala, din cauza interactiunii scazute pe retea.

Impactul cel mai mare pe care Google+ l-a avut in ultimul an nu a fost atat asupra consumatorilor, cat chiar asupra companiei care a creat reteaua sociala. Motorul de cautare Google a ramas rege, dar a devenit mult mai social datorita Google+. Similar si in cazul YouTube, Blogger, Gmail si alte produse ale companiei, care au devenit interconectate prin intermediul retelei sociale proprii. De exemplu, utilizatorii YouTube pot opta sa se logheze folosindu-se de profilul Google+ in loc de parola si username-ul de YouTube.

Concluzia? Ca si produs de sine statator, Google+ a dezamagit pe multi. Cu toate acestea, faptul ca reteaua are 75 de milioane de utilizatori activi zilnic arata ca este in continuare unul dintre produsele cheie ale gigantului american. Ca produs luat separat, reteaua inca se zbate sa atraga utilizatori si sa starneasca interactivitatea regasita in cazul Facebook si Twitter.

Facebook este reteaua unde te duci sa vezi ce mai fac prietenii tai, pe Twitter afli stiri interesante si pe Google+…nu as merge pana la a numi reteaua gigantului american “un oras parasit” (au facut-o altii inaintea mea) insa as putea spune, fara teama de a gresi, ca Google+ nu este locul unde sa nu mai faci fata actiunii si dinamicii. Actiunea are loc pe Facebook, Twitter, YouTube, Google search, Blogger si altele.

Probabil ca intr-un an Google+ va deveni un produs si mai util companiei americane, oferind mai multa interactiune intre produsele corporatiei. Ca produs de sine statator, ramane de vazut daca va reusi sa gaseasca “reteta miraculoasa” astfel incat sa creeze interactiunea dorita intre utilizatori.

Consideri ca Google+ va deveni un produs mai dinamic sau considerati ca va ramane un “lipici social” intre produsele companiei americane? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.