Alex Goaga29 Mai 2013 in New Media

Nu-ti fie teama sa faci zilnic lucruri de care ti-e frica: despre antreprenoriat si blogging cu trei mari nume internationale


Nu-ti fie teama sa faci zilnic lucruri de care ti-e frica: despre antreprenoriat si blogging cu trei mari nume internationale
Sunt bloggeri si antreprenori, sunt cunoscuti la nivel international si nu le este teama sa faca lucruri de care le este frica. Zilnic. Au mai multe proiecte, CV-urile ii recomanda si, implicit, sfaturile de la ei sunt foarte valoroase. wall-street.ro a discutat, in exclusivitate, cu trei antreprenori-bloggeri straini acestia oferind informatii relevante pentru romani.

Antreprenoriatul reprezinta motorul cresterii economice si wall-street.ro s-a pozitionat de-a lungul timpului ca unul dintre principalii piloni de sustinere a tinerilor intreprinzatori locali. Toti cei ce au afaceri la inceput de drum si considera ca ele prezinta elemente de originalitate sunt invitati sa contacteze cotidianul pe adresa AfacereaMea@Wall-Street.ro.

Deseori, viziunea internationala este mult mai larga si mai complexa decat cea “din interior”. Carson McComas, Leonhard Widrich, si Yaro Starak au raspuns intrebarilor wall-street.ro.

Carson McComas - vorbeste cu clientii cu mult inainte de a construi ceva

Carson McComas dezvolta, lanseaza si marketeaza site-uri si aplicatii Web din 1998, fiind specializat in prezent pe dezvoltarea de la A la Z de site-uri de eCommerce (shopify expert).

A renuntat la un job platit din 2000 si, de atunci, a construit diferite business-uri – facand pe parcurs si multe greseli din care a invatat. “Trebuie subliniat inca din start ca sfaturile mele se adreseaza in special antreprenorilor ce mizeaza pe fonduri proprii, antreprenori ce pornesc de la zero”, spune el.

“Pasiunea mea este antreprenoriatul si iubesc lumea aceasta, in special a oamenilor ce incearca sa se auto-sustina financiar, cei ce se lupta din rasputeri sa poata construi ceva functional, util. Atunci cand scriu pe blog, ma adresez in special acestui tip de oameni. Blog-ul m-a ajutat sa castig vizibilitate si m-a si invatat foarte multe lucruri”.

Trei lucruri invatate de Carson de-a lungul anilor

Steve Blank a spus candva ca “niciun plan business nu supravietuieste primului contact cu un client”. Cheia este sa vorbesti cu clientii cu mult inainte de a construi ceva anume.

“O data am muncit prosteste doi ani si am investit o suma obscena de bani in construirea unui proiect, fiind total izolat de potentialii clienti. La lansare, nimanui nu i-a pasat. Nimeni nu voia asa ceva, nimeni nu a cumparat. A fost oribil. Daca as fi stat doua saptamani sa vorbesc despre proiect si sa incerc lansarea unei versiuni minimale a proiectului, m-as fi salvat de o intreaga agonie”, spune Carson McComas.

Puteti citi aici mai multe despre acest subiect.

Al doilea sfat oferit de antreprenor este sa nu lasi competitia sa te franeze. Lumea este foarte, foarte mare.

Ca antreprenor este foarte usor sa te lasi descurajat de alti jucatori, mai ales daca activeaza pe acelasi segment si au idei similare sau ajung acolo inaintea ta. Cel mai recent proiect al lui Carson, DownDetect.com, are foarte multi concurenti dar totusi sunt milioane de oameni care nu o cunosc si probabil nu vor auzi niciodata de ea. “Construieste ceva ce aduce valoare in piata”.

Al treilea sfat este sa te axezi sa vinzi catre business-uri. “Afacerile sunt obisnuite sa isi rezolve problemele cu bani. Daca poti sa ii ajuti sa isi rezolve o problema, iti vor da bani. Consumatorii nu functioneaza asa. “Business to business, pana la capat”, subliniaza antreprenorul.

Cu 10.000 de euro…

Carson McComas ar construi un startup care sa aiba urmatoarele componente: B2B, model de venituri recurent, foarte focusat pe rezolvarea unei anumite probleme pe o anumita nisa de business (cum ar fi site-uri de eCommerce, veterinari, magazine de bijuterii) si ceva ce ar putea fi lansat in mai putin de sase luni.

“As folosi cei 10.000 de dolari pentru a-mi cumpara ceva timp sa construiesc asa ceva si putin trafic pentru a-mi valida ideea. Oricum, am un carnet plin de idei”.

Leonhard Widrich - nu incerca sa ai succes ci masoara-ti rata succesului

Leo Widrich din San Francisco este, de asemenea, un antreprenor cunoscut mai ales in lumea celor ce folosesc frecvent Twitter. El este fondator al BufferApp.com, aplicatie ce face trimiterea de Tweet-uri mai usoara si mai placuta.

In prezent, Widrich se ocupa de business development, content marketing si blogging, admin, PR. Per total, aproape un sfert din timpul sau si-l petrece scriind. “Cautam sa si angajam oameni, pe aceste segmente”, spune antreprenorul.

El considera ca un antreprenor nu trebuie sa incerce sa aiba succes ci ar trebui sa isi masoare rata succesului. “Aceasta este una dintre cele mai grele lucruri pe care le-am invatat. Sa spunem ca vrei sa faci o vanzare. Scopul tau nu ar trebui sa fie acea vanzare ci sa urmaresti rata succesului acelei vanzari. Ai nevoie de 10 telefoane pentru a vinde, sau de 100? Imediat ce incepi sa gandesti asa, poti realiza orice”, considera Widrich.

Un alt sfat al antreprenorului este sa nu iti fie frica “sa te murdaresti pe maini”. Multi nu vor sa se implice inca de la inceput, asteapta dezvoltatorul sau angajatul sa faca “munca grea”.

Citeste si:

“Cred ca este foarte important sa te implici inca de la inceput, ai fi surprins cate lucruri poti face si tu chiar daca nu esti specializat, de exemplu, pe dezvoltare software. O idee ar fi de exemplu sa trimiti mail-uri saptamanale”.

Un al treilea si ultim sfat al lui Leonhard Widrich – zilnic, fa ceva care te sperie. Dar zilnic!

Daca ar avea posibilitatea sa schimbe un singur lucru, la nivel mondial, legat de Internet, Leo Widrich ar incerca sa faciliteze sistemul educational online. “Cred ca toti ar trebui sa aplice si sa termine cursuri online”.

Yaro Starak - nu fii dependent de platforme terte, precum Facebook

Yaro Starak (foto principala) pune foarte multa valoare pe brandul personal si spune ca l-a ajutat foarte mult, ca antreprenor si blogger.

El a construit business-uri inca din 1998 si in prezent se axeaza pe educarea oamenilor ce doresc sa faca bani din blogging, avand in acest sens un program de coaching. Antreprenorul nu are un birou propriu-zis, conducandu-si afacerile de acasa.

El considera ca, pentru a fi un bun antreprenor, este nevoie, printre altele, de vointa – sa muncesti mult, zi si noapte, fara a avea un sef este, uneori, foarte provocator.

“Poate de aceea multi oameni nu devin antreprenori. Le este mai comod sa li se spuna ce sa faca, unde sa mearga si ce sa lucreze. Este putin trist, dar multi dintre noi suntem dependenti de asa ceva. Antreprenorii, de partea cealalta, vor sa fie stapani peste timpul lor”, subliniaza Starak.

Un sfat ce te poate pune pe ganduri este sa incerci sa nu fii dependent de o terta platforma, atunci cand comunici catre clienti.

“Multi oameni se folosesc de Facebook, Blogger, Tumblr sau Pinterest pentru a transmite informatii. Toate acestea sunt platforme bune pentru a atrage trafic dar problema este ca nu TU le detii asa ca poti fi oricand dat afara. Asigura-te ca tu insuti detii metoda de comunicare cu audienta – a avea un blog pe un domeniu propriu si un newsletter sunt doua lucurri care nu imi pot fi luate usor (este posibil, dar este o defensiva buna)”, considera Yaro Starak.

Un ultim sfat oferit de antreprenor este sa iti creezi un brand. “A vorbi despre viata mea este, pe langa ceva egocentrist (tuturor ne place sa vorbim despre noi insine) si un instrument business intrucat ma conectez la nivel mai apropiat cu partenerii mei. Blogul ma sprijina de asemenea”.

El scrie pe blog circa 6-8 ore pe saptamana, externalizand anumite procese, precum copywriting-ul sau transformarea continutului scris in format video.

“Internetul imi permite sa comunic extrem de usor cu oricine, dar mi-ar placea sa pot calatori mult mai rapid de la un loc la altul. Sa pot sa ma transfer si eu, fizic, prin Internet, in Romania, de exemplu”, spune el, zambind.

wall-street.ro va continua sa dialogheze cu personalitati internationale. Ce ai dori sa afli de la antreprenori si bloggeri din afara Romaniei? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Recomandare Yahoo e pusa pe shopping in acest an: serviciul Hulu si alte companii de sute de milioane de dolari, pe lista americanilor




Citeste si

mai multe articole din New Media