"YouTube este o platforma, nu o televiziune", a declarat Marta Lysiac, facand referire la faptul ca tot mai multe posturi TV se folosesc de aceasta pentru a-si spori vizibilitatea. In acelasi timp, YouTube a dat nastere unor celebritati si unui nou gen de continut.

Primul videoclip a fost incarcat pe YouTube pe 23 aprilie 2005, fiind intitulat "Me at the zoo", iar, in prezent, peste 1 miliard de utilizatori acceseaza platforma in decursul unei luni, a mentionat Philip Justus, vicepresedinte al Google pentru Europa centrala si de est. "Daca povestile sunt bune, ele vor fi transmise mai departe de utilizatori", a declarat acesta.

Marcile au invatat sa foloseasca aceasta platforma la adevarata sa valoare, a mai spus si Marta Lysiak. "Este un mediu nou prin care se pot impartasi povesti originale, iar continutul este noua reclama", a mentionat aceasta, precizand ca, in urma unui studiu realizat in anul 2015, 72% dintre cei chestionati, care au achizitionat autoturisme, au declarat ca au fost influentati in decizia de cumparare de videoclipurile publicate pe YouTube de fabricantii acestora.

Pe de alta parte, in cazul achizitionarii de telefoane inteligente, procentul celor impulsionati de clipurile video urmarite pe YouTube este de 62%, iar in ceea ce priveste cumpararea de produse cosmetice si folosirea acestora, procentul ajunge la 66%.

"O suta de branduri de top au publicat, in 2015, un videoclip pe YouTube la fiecare 18 minute", a adaugat Lysiak, spunand ca, in total, anul acesta, au fost incarcate 400 de ore de continut pe minut.

Despre felul in care companiile reusesc sa transmita mesaje cu caracter comercial, Dan Bulucea, country manager al Google Romania, a afirmat ca "toti avem acum acces la ceea ce ne pasioneaza si ne distreaza. YouTube a devenit al doilea motor de cautare si am ajuns in punctul in care marcile fac reclame pe care noi, utilizatorii, alegem sa le urmarim".

Citeste si:

Intre exemplele de succes din meniul online romanesc se afla canalul YouTube al HaHaHa Production, iar despre crearea si promovarea online a unor celebritati in muzica, Smiley, fondator al acestei case de productie, spune ca "este foarte greu acum sa fii un geniu neinteles, pentru ca exista YouTube". "Pe vremuri, daca nu erai la Atomic TV, nu existai", a afirmat acesta, amintind de era dominata de televiziuni.

O alta mostra de reusita a venit de la Michael Stevens, realizatorul canalului Vsauce, care a accentuat faptul ca "YouTube nu este competitional. Este un mediu unde e loc pentru toata lumea", dar si ca utilizatorii impartasesc videoclipuri cu care se identifica, iar prin asta "nu promoveaza realizatorul, ci pe ei". "Sunt lucruri in care crezi, pe care le agreezi si iti doresti ca altii sa vada care sunt optiunile tale", a mai spus acesta.

"Ce distribuim se reflecta asupra noastra. Ne ajuta, in primul rand, pe noi, apoi companiile", a mai afirmat Stevens.

In fiecare zi, pe YouTube - site-ul de partajare de fisiere video detinut de motorul de cautare Google - sunt vizionate sute de milioane de ore si sunt generate miliarde de vizualizari, iar numarul de ore urmarite lunar pe YouTube creste cu 50% in fiecare an, conform statisticilor prezentate pe youtube.com.

YouTube are peste 7 milioane de utilizatori unici lunar, in Romania, iar pe platforma sunt inregistrate, in prezent, peste un milion de canale romanesti.