"Folosesc acest termen (echipa de vanzari - n.r.), desi nu imi place atat de mult, pentru ca mai degraba este vorba despre a spune povesti credibile, care este situatia actuala, cum poate influenta piata de capital viitorul unei companii, sau viitorul unei organizatii. Este un termen tehnic. Prefer business development. Avem nevoie de o astfel de echipa, care sa adreseze mesaje, dar si actiuni, pentru trei grupuri de participanti: companii, cele listate sau cele care pot fi listate, investitori existenti si cei pe care ii dorim, si al treilea grup intermediarii (brokerii -n.r.), cei care ar trebnui sa aiba mai intens contacte directe cu investitorii si companiile. Intr-un final cineva trebuie sa execute tranzactia, fie ca este pe piata primara sau secundara", a declarat Sobolewski pentru Mediafax.

Echipa de vanzari va fi infiintata pana la finalul anului, potrivit directorului general al Bursei.

"Dar al doilea raspuns este ca nu imi place aceasta cale liniara a actiunilor, ca mai intai sa formam aceasta echipa si apoi vom incepe «achizitiile» de clienti. Asadar, deja facem asta. Cand ma intalnesc cu cineva, spre exemplu cand ma intalnesc cu un antreprenor polonez care vrea sa isi listeze afacerea din Romania la Bucuresti, sau cand ma intalnesc cu un antreprenor roman care are deja listata o companie la BVB si acum se gandeste sa isi listeze o alta companie, atunci facem schimb de opinii, ii prezint ce ii poate oferi acum bursa si ce le poate oferi pe viitor, sunt un business developer si acesta va fi rolul meu in viitor. Am nevoie de oameni care sa fie concentrati pe aceasta in fiecare zi, este important sa aiba multa munca de teren, sa fie oameni ocupati, altfel ar fi doar o risipa de timp si de bani", a adaugat el.

Directorul general al Bursei nu a dat detalii despre numarul de persoane care vor forma echipa de vanzari sau daca vor fi implicati doar angajati actuali ai BVB, mentionand ca sunt mai importante competentele membrilor echipei.

"Bursa este un produs dificil (de vandut - n.r.), este ceva care atunci cand este vandut necesita multe cunostinte si intelegere, pentru ca nu este suficient sa spui «Existam, avem si alte companii listate, avem cativa investitori». Este necesar sa raspunzi la diferite intrebari puse de investitori, daca vindem Bursa investitorilor, intermediarilor, ca sa fie noi brokeri, sau companiilor, daca vrem noi listari. Cu cat aprofundezi cu ei, cu atat de dificile pot fi aceste intrebari. Acesta echipa necesita multe competente si viziune in ceea ce poate fi aratat spre exemplu antreprenorilor, daca pe acestia ii vizam. Nu este usor, dar este o sansa sa construim o relatie durabila intre oamenii de pe aceasta parte (echipa de vanzari - n.r.) si compania, proprietarul sau managerii acesteia, o relatie bazata pe incredere. Dar si aceasta nu este suficienta, pentru ca apoi trebuie sa fie o tranzactie, trebuie sa fie oameni care sunt nerabdatori sa castige bani, deci apoi este recomandata o actiune a brokerilor, consultantilor si a noastra", a afirmat Sobolewski.

Citeste si:

Echipa de vanzari ar urma sa fie impartita in trei subunitati, una care sa se adreseze companiilor si investitorilor, alta care sa tina legatura cu brokerii locali si straini, iar o a treia va avea ca obiectiv atragerea de clienti pentru vanzarea de date, cum ar fi cotatiile in timp real.

In urma cu doua saptamani, la prima conferinta de presa sustinuta de Sobolewski de la preluarea mandatului la BVB, el spunea ca piata de capital din Romania "merita cu usurinta" aproximativ 200.000 de mici investitori intr-o perioada de doi ani.

La finalul primului semestru erau deschise 83.292 de conturi la intermediarii de pe piata de capital, dintre care 76.400 de conturi sunt micii investitori, cu investitii de sub 20.000 euro, potrivit statisticilor emise de Fondul de Compensare a Investitorilor. Datele nu iau in calcul insa daca un investitor are deschise conturi la mai multe firme de brokeraj, astfel ca numarul real de investitori este mai mic.

Un alt obiectiv al lui Sobolewski este ca in cel mult doi ani Bursa de la Bucuresti sa ajunga o piata medie precum cele de la Budapesta si Praga, iar pe termen mai indelungat sa devina a doua piata din regiune dupa cea de la Varsovia.

Sobolewski a fost numit director general al BVB la inceputul lunii iulie si a preluat conducerea executiva la aproape doua luni, in urma avizarii pe 21 august de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). El a condus bursa din Varsovia timp de sapte ani, in perioada 2006 - 2013, cand piata din Polonia a ajuns pe prima pozitie din Europa Centrala si de Est.