Prima si totodata una dintre cele mai importante mutari din piata de bricolaj, a fost reprezentata de intrarea grupului britanic Kingfisher in Romania, prin preluarea operatiunilor grupului francez Bricostore, cu 15 magazine in Romania, iar odata cu deschiderea primelor magazine sub brandul Brico Depot la nivel local, in luna martie din 2014, oficialii companiei anuntau un plan de a-si extinde activitatea in Romania si de a ajunge la nu mai putin de 50 de spatii comerciale in tara noastra.

Dupa doi ani de zile in care Brico Depot a incercat sa isi gaseasca locul pe piata, trecand prin mai multe etape de dezvoltare si de identitate, Kingfisher a facut in sfarsit un pas spre dorinta gigantului britanic de a-si dezvolta business-ul prin expansiune.

Intr-o industrie in care Dedeman, liderul pietei locale de bricolaj, domina atat din punctul de vedere al acoperirii regionale, cat si din punctul de vedere al rulajului, si unde Praktiker, cu o noua abordare, detine 28 de spatii comerciale, iar Leroy Merlin si-a dezvoltat puternic business-ul in Romania dupa preluarea BauMax, Kingfisher se vede fortat sa demareze un amplu proces de investitii in noi spatii comerciale, lucru pe care si-au propus sa il faca incepand cu anul viitor.

Potrivit unor informatii din piata, confirmate pentru wall-street.ro de conducerea locala a Brico Depot, Kingfisher l-a recrutat pe Laurentiu Mitrea, manager care in ultimii cinci ani s-a ocupat de expansiunea Decathlon la nivel local, a ocupat timp de doi ani de zile functia de director regional de vanzari in cadrul grupului german OBI, dar si-a desfasurat activitatea si in cadrul Praktiker Romania sau a lantului de restaurante fast-food McDonald’s.

In cadrul unei intalniri cu presa, Christian Mazauric (foto mai jos), CEO-ul Brico Depot Romania numit in functie in urma cu circa noua luni, sustinea ca strategia companiei in acest an va viza imbunatatirea experientei de cumparaturi la raft, prin dezvoltarea unei zone de gradina, a cresterii numarului de angajati in perioada cu cerere crescuta, precum si rularea de muzica ambientala in spatiile comerciale.

Intrebat de wall-street.ro despre planurile de expansiune la nivel local, seful Brico Depot sustine ca in prezent isi concentreaza activitatea pe optimizarea proceselor si activitatilor in magazinele companiei, dar se uita cu atentie la oportunitatile din piata si urmareste terenuri cu potential atat in Bucuresti, cat si in provincie.

Brico Depot bate palma cu vedetele din "Las Fierbinti": care este miza

Brico Depot bate palma cu vedetele din "Las Fierbinti": care este miza

Citeste si:

“Suntem atenti la noi oportunitati si ne concentram deocamdata pe optimizarea operatiunilor la nivel local. Vrem ca de anul viitor (2017 – n.red.) sa reincepem expansiunea in Romania si urmarim cu atentie terenuri pentru noi magazine. (…) Este un moment ideal pentru achizitia de viitoare spatii pentru deschiderea de magazine. O zona cu mare interes este estul Capitalei. In Bucuresti ne asteptam sa avem undeva la cel mult 5-6 spatii comerciale. Ne dorim ca viitoarele magazine sa fie dezvoltate de la zero si nu intentionam sa inchiriem spatiile comerciale sau sa cumparam magazine sau lanturi de magazine concurente”, a declarat Christian Mazauric.

La prima intalnire cu presa dupa preluarea mandatului din urma cu noua luni, Christian Mazauric, manager care l-a inlocuit din functie pe Patrick Papot, responsabilul rebrandingului major prin care s-a trecut de la Bricostore la Brico Depot, anunta ca urmeaza sa aduca schimbari majore in piata, sa continue dezvoltarea brandului la nivel local si sa reinceapa expansiunea, dar si sa analizeze oportunitatile oferite de comertul online.

Schimbare de strategie. Cum arata planurile noului sef Brico Depot

Schimbare de strategie. Cum arata planurile noului sef Brico Depot

Tot atunci, reprezentantul Brico Depot sustinea ca grupul britanic si-a bugetat investitii totale de peste 200 de milioane de euro in urmatorii ani pentru tot acest proces de expansiune, care ar presupune deschiderea a inca 35 de spatii comerciale in marile orase din tara, dar si in zone cu un potential ridicat de dezvoltare.

“Tot acest proces de investitii va incepe din 2017, cand vom reusi sa stabilim directia pe care ne concentram business-ul. (…) Ma astept ca in urmatorii ani sa scada numarul de concurenti din piata, insa chiar si asa exista un potential urias de dezvoltare, daca ne uitam la nevoia de renovare si cererea de locuinte. Sunt dezvoltari importante la nivel local, asa cum este cazul dezvoltarii de case si blocuri si exista suficient loc de crestere la nivel local. Ma astept ca in toata aceasta perioada piata sa isi continue dezvoltarea si sa ramana cel mult cinci jucatori pe piata din Romania”, a mai spus Christian Mazauric, intr-un interviu pentru wall-street.ro.

Brico Depot: Afaceri in crestere, dar adancire a pierderilor

In ciuda planurilor de investitii anuntate pentru anul viitor, business-ul Brico Depot isi continua adancirea pierderilor, dupa cum au aratat oficialii companiei, care, insa, nu au punctat evolutia exacta pentru anul trecut, grupul britanic urmand sa anunte la finalul lunii aprilie rezultatele la nivel de grup.

“Am incheiat anul 2015 cu un plus de doua cifre la vanzari, dar o adancire a pierderilor. Este un lucru firesc, in tot procesul de rebranding care a avut loc in cele 15 spatii comerciale. Cu noua strategie ne asteptam ca avansul vanzarilor sa se pastreze si estimam o crestere tot de doua cifre in 2016. Conceptul Brico Depot este intr-o plina schimbare. In Romania piata este axata pe zona de constructii. In perioada urmatoare vom avea o crestere puternica pe zona de produse pentru constructii, iar anul acesta incercam sa corectam greseli din trecut”, a mai aratat Christian Mazauric.

Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii ani printr-un amplu proces de restructurare si consolidare, in momentul de fata fiind dominata de doi jucatori romani - Dedeman si Arabesque, dar si alti jucatori internationali si business-uri preluate de investitori straini - asa cum este cazul Leroy Merlin, Praktiker sau Hornbach. La finele anului trecut, compania locala Ambient Sibiu si-a anuntat intrarea in insolventa.