Dedeman, cel mai mare retailer specializat in comercializarea de materiale pentru casa si gradina din Romania, isi pregateste terenul pentru planul anuntat de a-si extinde operatiunile si in afara granitelor tarii, iar acest lucru este tot mai aproape odata cu inaugurarea unui nou magazin in vestul tarii.

Dedeman va deschide pe 2 septembrie un spatiu comercial in Oradea si va bifa cel de-al 44-lea magazin din Romania si a doua unitate inaugurata in acest an. Dedeman a anuntat inca din urma cu doi ani planul de a deschide 50 de magazine in Romania, iar un pas firesc dupa indeplinirea acestui obiectiv va fi reprezentat de expansiunea internationala.

“Oradea este un oras situat la o distanta egala fata de Viena, Praga si Bucuresti, intr-un nod strategic pentru rutele comerciale care asigura schimburile economice dintre vestul si estul continentului european. Odata cu deschiderea acestui magazin, vom fi prezenti in fiecare oras reprezentativ situat in apropierea frontierei de vest a tarii noastre. Cu ajutorul noii tehnologii, sunt premise bune sa ne crestem vanzarile si catre clientii din tarile vecine”, a declarat , Dragos Paval, presedinte al Dedeman.

Extinderea in Republica Moldova, primul pas: urmeaza “la 360 de grade”

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Dragos Paval vorbea despre planul sau si strategia lantului de magazine Dedeman prin care deja incepuse sa analizeze oportunitatile de dezvoltare din afara tarii, iar primul pas in aceasta directie a fost marcat de extinderea in Republica Moldova.

Odata cu finalizarea procesului de expansiune din Romania, care ar presupune deschiderea a inca 6 magazine pe plan local si atingerea unui numar de 50 de unitati, planul companiei care a incheiat anul trecut cu un business de circa aproximativ 1 miliard de euro este de a depasi granitele tarii si a-si extinde operatiunile "la 360 de grade", in regiune.

"Analizam cu atentie si alte tari, dar inca nu am luat o decizie. Vom alege o strategie de dezvoltare regionala, dar momentan urmarim totul la 360 de grade, , iar acest lucru il vom demara abia in momentul in care vom finaliza procesul de dezvoltare la nivel local. Cel mai important pentru noi in momentul de fata este ne consolidam afacerea din Romania si sa finalizam investitiile din Republica Moldova. Este un proces mai de durata intrucat exista o fabrica pe unul din terenuri", a declarat Dragos Paval pentru wall-street.ro.

Dedeman a mai inaugurat la finalul lunii iulie a acestui an un spatiu comercial in Satu Mare, iar in perioada urmatoare pregateste deschiderea unui nou magazin in Bucuresti, Capitala urmand sa dispuna de cinci magazine, fiind si cel mai bine acoperita regiune a tarii.

Dedeman pregateste in prezent si constructia magazinului din Baneasa, situat in vecinatatea magazinului IKEA si a centrului comercial Baneasa Shopping City. Lucrarile la viitorul centru comercial au debutat in luna mai, iar oficialii companiei Dedeman sustin ca acesta va fi finalizat in cursul anului viitor.

Dedeman, in topul celor mai mari retaileri de bricolaj din Europa Centrala si de Est

Dedeman a depasit pentru prima data in ultimii ani lantul de magazine ucrainean Epicentr, specializat in vanzarea si comercializarea de produse pentru casa si gradina, si a urcat pe locul 4 in topul celor mai mari si mai activi retaileri de profil din regiune, arata o analiza a companiei de cercetare PMR.

Trei retaileri internationali detin in continuare topul celor mai mari jucatori regionali – in frunte cu francezii de la Leroy Merlin, Kingfisher (cu brandurile Castorama si Brico Depot) sau OBI, companie care a decis sa paraseasca piata din Romania in anul 2014, dar cu o prezenta puternica in Rusia si Ungaria.

Piata din Rusia a ramas cea mai mare din regiune, acaparand circa 40% din total, insa trendul se pastreaza unul de descrestere, in conditiile in care rubla, moneda nationala a Rusiei, a pierdut batalia cu celelalte monede de circulatie internationala. Cel mai mult de castigat a avut Polonia, tara care si-a adjudecat peste o patrime din totalul vanzarilor regionale (26% - n.r), in timp ce pozitia a treia in top a fost ocupata de Ucraina, cu un usor avans fata de Romania.

In ceea ce priveste dezvoltarea business-ului in regiune, lantul de magazine PSB Mrowka (Polonia) detine nu mai putin de 208 spatii comerciale, in timp ce OBI are cea mai extinsa activitate din regiune, cu peste 140 de magazine in cinci tari din Europa Centrala si de Est.

Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii doi ani prin ample schimbari, principalii actori implicati in consolidarea unui segment de piata estimat la o valoare de peste 2 miliarde de euro fiind Praktiker, Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Ambient Sibiu, companie care a intrat la finele anului trecut in insolventa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri