Piata agentiilor imobiliare din Bucuresti si Ilfov a crescut cu 120% in ultimii doi ani, de la 42,6 mil. euro in 2005 la 93,5 mil. euro anul trecut, conform unui studiu realizat de Century21 Romania.
Evolutia este explicata, aproape in totalitate, de dinamica ridicata a pietei imobiliare, mai mult de jumatate dintre reprezentantii companiilor participante la studiu declarand ca se asteapta la o noua dublare sau chiar triplare a cifrei de afaceri pentru anul in curs.

Studiul Century21 Romania cuprinde si topul primelor 10 companii imobiliare, dupa cifra de afaceri aferenta anului trecut: Colliers International, cu 11,9 mil. euro, Eurisko Consulting, cu 5,76 mil. euro, Eurowestrwst cu 4,31 mil. euro, DTZ Echinox Consulting cu 2,20 mil. euro, MT & T Property Management cu 1,92 mil. euro, Euro Capital Management cu 1,8 mil. euro, Euroest Group cu 1,49 mil. euro, Imobiliar Group Exim cu 1,29 mil. euro, Regatta Group 1,27 mil. euro si CB Richard Ellis Romania cu 1,21 mil. euro.

Acelasi studiu indica un decalaj in continua crestere intre ritmul de dezvoltare al marilor companii din domeniu si evolutia agentiilor medii si mici. Astfel, companiile mari au inregistrat in 2005 o crestere de piata de peste zece ori comparativ cu nivelul din 2001, in timp ce agentiile medii si mici au raportat o crestere de doar patru ori.

In urma consolidarii datelor studiului a reiesit ca, din punct de vedere financiar, profilul companiei de real-estate din Bucuresti este caracterizat de o rata scazuta a productivitatii si de un grad mare de indatorare. Astfel, agentiile medii si mici au o productivitate lunara de 850 de euro, un grad de indatorare de 88%, o rata a profitului de doar 8% si o rata de recuperare a investitiei de 61%.

Din analiza realizata de Century 21 Romania, a rezultat ca agentiile medii au aproximativ 6 angajati, dintre care 4 agenti imobiliari, si o cifra anuala de afaceri raportata de 58.000 de euro, realizand un profit mediu lunar de 4.750 de euro.

Acelasi studiu a relevat ca managerii si proprietarii agentiilor imobiliare sunt in proportie de 73,2% barbati, cu varsta medie de 38 de ani si cu o experienta in domeniul imobiliar de aproximativ 9 ani. Agentii imobiliari reprezinta aproximativ 75% din totalul angajatilor din companiile de specialitate, iar aproape 60% dintre acestia au o experienta in domeniu de 4 ani. In timp ce managerii de companii imobiliare s-au aratat in proportie de 63% multumiti de activitatea reprezentantilor lor, aproximativ 32% din agentii imobiliari isi schimba locul de munca in cursul unui an.

Pentru a contracara aceasta tendinta, 56% dintre agentii recurg la sesiuni de instruire interna si numai 12% folosesc cursuri de pregatire externalizate. In acelasi timp, 20% dintre agentii nu ofera nici un fel de instruire agentilor lor.

In urma analizei sistemelor de listare si promovare folosite de agentii, a reiesit ca majoritatea companiilor medii si mici din Bucuresti recurg la anunturi imobiliare publicate in revistele de specialitate si pe Internet, si ca doar aproximativ 10% dintre ele detin forta financiara pentru a apela la mijloace de popularizare de mare impact, precum publicitatea televizata.

„Realitatea relevata de acest studiu este o consecinta a consolidarii sectorului imobiliar si a dezvoltarii de noi standarde de profesionalism – obligatorii pe o piata dinamica, in continua dezvoltare,” a declarat Gabriel Alexandru, Vice-presedinte Century 21 Romania. „Agentiile medii si mici trebuie sa se alinieze acestor noi standarde de profesionalism pentru a putea sa se dezvolte intr-un ritm similar celui inregistrat de marile companii,” a mai spus acesta.

Century 21 Romania are ca obiectiv crearea unei retele de agentii afiliate, care sa ofere servicii imobiliare la standarde internationale. Strategia Century 21 Romania este de a oferi agentiilor imobiliare mici si mijlocii posibilitatea de a concura de la egal la egal cu marii jucatori prezenti pe piata, prin afilierea la o retea internationala de succes.

Pana in prezent, un numar de doua agentii imobiliare s-au afiliat Sistemului Century 21 Romania (Century 21 Beller si Century 21 Netronice), care si-a propus ca in urmatorii 5 ani sa depaseasca pragul de 100 agentii afiliate, o cota de piata de circa 10% si prezenta in primele 20 de companii imobiliare de pe piata locala. „Targetul nostru initial era ca pana la sfarsitul anului viitor sa avem 5 agentii afiliate, dar se pare ca-l vom atinge mai devreme”, a precizat Alexandru.

Prin afilierea la Sistemul Century 21, companiile membre au posibilitatea de a activa ca agentii imobiliare independente, cu servicii profesioniste, beneficiind in acelasi timp de sprijinul si experienta celei mai mari organizatii de real-estate din lume. Toate agentiile care fac parte din Sistem beneficiaza de pregatire profesionala de cel mai inalt nivel si de suport in activitatea zilnica, puse la dispozitie de Century 21 Romania.

Studiul realizat de Century 21 Romania, pentru primul trimestru al acestui an, s-a bazat pe informatiile furnizate de un numar de 115 agentii imobiliare, reprezentand 25% din piata de specialitate din Bucuresti, si pe cifrele publicate de Mininsterul Economiei si Finantelor si de Oficiul National al Registrului Comertului. Studiul a avut ca obiectiv generarea unui profil al agentiilor imobiliare de dimensiuni medii si al activitatii lor pe piata din capitala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri