In cursul diminetii, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu, a facut o referire la proiectul noii centuri, afirmand ca Romania a ajuns sa indeplineasca aproape toate conditiile nominale pentru a intra in zona euro, insa cu toate acestea nu are nici macar o centura rutiera la nivel de autostrada in jurul Capitalei, conform News.ro

"In ceea ce priveste Centura Capitalei, Master Planul General de Transport o trateaza in doua etape: o prima etapa este cea a centurii existente, si aici, la centura existenta, pe partea de sud si capetele de centura a partii de nord sunt prevazute in perioada de programare 2014-2020. Dupa care urmeaza a doua etapa de dezvoltare a centurii, in perioada de programare 2020-2030, cand e prevazut pe zona Centurii de Nord, adica ringul 2, e prevazuta realizarea centurii ca obiect de sine statator", a spus Bolos.

In prezent, Ministerul Transporturilor pregateste cererea de finantare pentru centura existenta, care urmeaza sa fie largita la doua benzi pe sens.

Citeste si:

Centura Capitalei, una dintre soselele cu cel mai mare trafic din Capitala, este un inel rutier in jurul Bucurestiului cu cate o banda pe sens si treceri la acelasi nivel, ceea ce creeaza mari blocaje ale traficului.

Pana acum, doar o portiune de circa 20 de kilometri din partea de nord a centurii, intre Chitila si Voluntari, a fost largita la doua benzi pe sens, iar pe alte cateva portiuni, lucrarile au fost demarate, dar au intarzieri mari.