Desi pentru multi dintre noi luni este ziua cea mai putin productiva din saptamana, Carla Wood, business coach si fondator al All Strategy, spune ca nu asa trebuie sa fie.

Urmareste aceste strategii pentru a elimina depresia inceputului de saptamana.

Incepe luni inca de duminica noaptea. Wood spune ca unul dintre motivele pentru care zilele de luni sunt dificile este pentru ca ne schimbam uneori aproape complet stilul de viata sambata si duminica. “Intram in modul personal in weekend. Reintoarcerea la modul de munca poate fi dificil pentru multi”. Trebuie sa te pregatesti mental pentru a constientiza ca vine luni, si asta trebuie sa faci inca de duminica, nu de luni dimineata.

Incepe sa prioritizezi. Fa o lista de lucruri pe care trebuie sa le faci luni si noteaza-le in calendar. Nu incepe ziua de luni fara sa stii ordinea in care trebuie sa faci lucrurile. Este bine uneori sa te intalnesti cu echipa pentru a stabili, de comun acord, prioritatile saptamanii dar si zilei.

Citeste si:

Incepe ziua cu ceva ce iti da energie. Alearga, trezeste-te devreme si mergi la sala. A te simti deprimat dimineata nu este egal cu faptul ca iti urasti job-ul sau colegii, ci doar ca esti inca sub inertia weekend-ului.

Reconecteaza-te cu colegii. Ia in considerare primele cinci minute de la birou sa vorbesti relaxat cu colegii, sa faci o gluma, sa conversezi, nu sa te adancesti din prima in munca.

Ia-ti un mentor. Daca depresia inceputului de saptamana este ceva cronic, s-ar putea sa fie un simptom al unei probleme mai mari. Wood recomanda antreprenorilor, in special celor ce muncesc singuri, sa isi gaseasca un mentor cu care sa dialogheze, sa vorbeasca atat despre business cat si despre alte lucruri. Un caz puternic de deprimare ar putea fi doar un simptom al faptului ca te simti ingropat sub un morman de treaba si nu ai cu cine sa impartasesti acest lucru.