Warrillow & Co., companie ce ofera servicii de consultanta in marketing, a chestionat un numar de 2.036 de intreprinderi mici din Statele Unite (cu mai putin de 100 de angajati) pentru a afla care sunt asteptarile si nevoile pe care le au acestea cand trec printr-o perioada economica riscanta si greoaie.

Astfel, circa 60% dintre respondenti au fost de parere ca, in urmatoarele trei sau sase luni, volumul real al bunurilor si/sau serviciilor de larg consum va ramane la fel sau, in cel mai rau caz, va scadea.

Din acest motiv, cei de la Warrillow prezinta 12 recomandari care vin in ajutorul acestora.

1. Alege cele mai bune medii de promovare: Studiul realizat de consultantii in marketing de la Warrillow a relevat care sunt categoriile de media spre care s-au indreptat antreprenorii pentru a beneficia de vanzari ridicate in lunile care urmeaza. Astfel, majoritatea au declarat ca publicatiile specializate pe anumite industrii, precum si jurnalele locale de business sunt favorite, urmate de revistele Entrepreneur, Inc. si Wired, de ziarele locale si de Wall Street Journal, de radio-uri sau de anumite medii web, cum sunt msnbc.com, craigslist, ebay sau LinkedIn.

2. Pozitioneaza-te ca agent de vanzari: Cum poate un produs sau un serviciu de-al tau sa mareasca nivelul vanzarilor in cadrul unei companii mici? Daca nu poate, atunci cauta-i un partener care sa faca acest lucru.

Citeste si:

3. Condu in asa fel incat sa generezi modele potrivite: Warrillow le propune companiilor sa analizeze comportamentul consumatorilor, astfel incat sa se poata identifica potentialii clienti pe care ii poate avea o anumita firma.

4. Ofera propriile tale servicii:
Directorii de companii sustin ca vor sa detina un control sporit. De aceea, consultantii in marketing dau ca exemplu modelul de oferire a propriilor servicii ale companiei catre clientii sai, pentru evitarea costurilor suplimentare.

5. Acorda beneficii pentru a nu-ti pierde clientii
: Incearca sa oferi discounturi si alte beneficii clientilor tai, pentru a nu-i determina pe acestia sa renunte la serviciile tale. Schimba mesajele publicitare cu cele care se bazeaza pe castigarea increderii lor.

6. Apeleaza la noile trenduri pe care le ofera spatiul online: 28% dintre proprietarii micilor afaceri chestionati utilizeaza cel putin o retea sociala sau fac parte dintr-o comunitate online. Cele mai populare site-uri sociale sunt classmates.com, LinkedIn, MySpace, Facebook si flickr.

7. Fii ospitalier si amuza-ti clientii:
Biletele gratuite la diferite evenimente nu strica niciodata. De exemplu, Warrillow indica faptul ca FedEx ofera bilete la evenimente precum PGA Tour, NBA si NFL, iar alte companii mai mari isi intretin clientii la Nascar, la Kentucky Derby sau alte evenimente de acest gen.

8. Ajuta-ti clientii in actiunile pe care le intreprind:
Ofera anumite functii care sa permita clientilor tai sa-si ordoneze serviciile dupa cum doresc, astfel incat orice actiune intreprinsa sa fie in favoarea acestora.

9. Ofera optiuni/ alternative: Companiile mici care au fost chestionate sustin ca si-au micsorat investitiile de capital la o medie de 10,1% pentru lunile care urmeaza, iar Warrillow propune adoptarea unor actiuni pe termen scurt care sa nu afecteze business-urile respective.

10. Concentreaza-te pe clienti: Ofera servicii care sa faciliteze comunicarea (e-mail, Internet, marketing direct etc.), care sa sustina mentinerea legaturii cu clientii pe care ii ai.

11. Considera-ti produsul/serviciul ca fiind de o eficienta sporita: Consultantii de marketing dau exemplu, in acest sens, compania Sprint Centro smartphone, care si-a autocaracterizat produsele ca fiind multifunctionale.

12. Invata sa comunici cu superiorii, dar si cu membrii staff-ului tau,
pentru a crea o relatie mai buna si mai prospera.