Noul logo a fost prezentat oficial in urma cu doua saptamani si a atras critici puternice din partea artistilor, designerilor si populatiei.

Licitatia a fost organizata de echipa fostului ministru al Economiei, Energiei si Turismului, Traicho Traikov. Anchetatorii bulgari vor investiga rolul consilierului lui Traikov pentru marketing si publicitate, Alexandra Lang, in urma unor sesizari ca aceasta s-ar fi aflat in conflict de interese, scrie cotidianul Standart.

Potrivit Standart, o investigatie care vizeaza documentatia pentru licitatie a inceput deja, iar rezultatul final ar putea fi o noua licitatie si un nou logo.

Lang a negat categoric acuzatiile de conflict de interese, afirmand ca a participat activ la crearea brandului impreuna cu compania selectata in acest scop, fara sa fie insa implicata prin nicio afacere proprie.

"Logoul este o mica parte a proiectului. Licitatia nu a fost pentru logo, ci pentru crearea, implementarea si pozitionarea unui nou brand integrat. Logoul este doar partea vizibila a proiectului, care concureaza pentru turisti la nivel global. Este legatura emotionala dintre afaceri si clienti. De obicei, orice inovatie de acest fel este intampinata cu opozitie si este nevoie de mult curaj pentru a nu ceda", a spus Lang.

Echipa responsabila de proiect nu a facut o treaba prea buna si nu a reusit sa atraga designeri bulgari de top, a declarat Rumen Draganov, expert bulgar in turism, citat de Novinite.

Citeste si:

Potrivit acestuia, problema legata de logo reflecta coruptia, iar licitatia trebuie anulata. Detaliile logoului promoveaza doar proprietati private, precum terenuri de golf, dar nu si locatii naturale aflate in proprietatea statului.

Bulgaria a lansat in ianuarie un nou brand turistic, cu sloganul "Bulgaria-A Discovery to Share", care va fi folosit oficial din luna septembrie.

Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect in cadrul Programului Operational de Dezvoltare Regionala, in valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro), si descrie Bulgaria drept o destinatie prietenoasa, fermecatoare si inca nedescoperita.

In afara brandului turistic national si a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, precum si o strategie de branding pentru regiunile tarii. Totodata, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Tracia.

Folosirea logo-urilor si a simbolurilor brandului va fi gratuita, dupa inregistrarea pe o platforma online care va fi deschisa in luna martie, accesibila de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei si Turismului.

Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat dupa o analiza a perceptiei actuale a Bulgariei ca destinatie turistica si in comparatie cu destinatii concurente. Creatorii brandului au luat in considerare sondaje efectuate in 11 tari din Europa si Asia.