"Aceasta crestere se datoreaza si curselor de vacanta, insa toate companiile aeriene care opereaza pe aeroportul timisorean au inregistrat un numar mai mare de pasageri fata de luna august a anului precedent. Impactul negativ al incetarii operariilor zborurilor comerciale Carpatair a fost inlaturat incepand cu luna august 2014. Traficul inregistrase o scadere incepand cu ianuarie 2014 - comparativ cu lunile similare ale anului trecut - atunci cand compania Carpatair a intrat in insolventa si si-a suspendat toate zborurile de la si spre Timisoara si din intreaga tara", se arata intr-un comunicat al aerogarii, arata Mediafax.

Pana in august, traficul lunar din cursul acestui an a fost mai mic comparativ cu lunile similare din 2013 in contextul in care pe toata perioada anului trecut compania Carpatair a operat un numar ridicat de pasageri si de aeronave, potrivit sursei citate. In primele opt luni traficul s-a ridicat la 469.382 pasageri, in scadere cu 7,7% fata de perioada ianuarie - august 2013.

Carpatair a solicitat si obtinut in luna ianuarie intrarea in insolventa cu intentia de a urma un proces de reorganizare judiciara, motivand decizia prin daunele de 30 de milioane de euro provocate de litigiile cu Aeroportul Timisoara, avand ca obiect activitati anticoncurentiale. Ultimele zboruri ale companiei Carpatair de pe Aeroportul din Timisoara au avut loc in 17 ianuarie. Compania opera de pe Aeroportul Timisoara aeronave catre Cernauti, Bergamo, Roma si Stuttgart.

Suntem convinsi ca din aceasta toamna traficul va creste treptat.

"Suntem convinsi ca din aceasta toamna traficul va creste treptat si datorita noilor destinatii care vor fi operate incepand din luna noiembrie 2014. Este vorba de cinci destinatii spre Italia (Torino si Bari), Germania (Frankfurt si Memmingen), Belgia (Bruxelles), astfel incat pentru intreg anul 2014 sa inregistram o crestere fata de anul precedent", a declarat, intr-un comunicat, directorul aeroportului Timisoara, Daniel Idolu.

Guvernul a aprobat la finele lunii iunie cedarea catre Consiliul Judetean Timis a participatiei majoritare, de 80%, detinuta de Ministerul Transporturilor la aeroportul timisorean. Actionarul minoritar al aerogarii este Fondul Proprietatea, care controleaza diferenta de 20%. Cu exceptia celor din Bucuresti, Constanta si Timisoara, aeroporturile din Romania au trecut sub autoritatea consiliilor judetene in baza unei hotarari de guvern din 1997.