Potrivit surselor din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), proiectul va fi in dezbarete publica pana la sfarsitul anului, urmand ca in perioada ianuarie-februarie 2007 sa fie aprobat, informeza NewsIn. Prin fuziunea celor doua aeroporturi MTCT va pune in practica strategia comuna de dezvoltare a aeroporturilor. in plus, in conditiile fuziunii dintre doua aeroporturi s-ar constitui un pachet de actiuni atractiv in vederea privatizarii.

De asemenea, actul normativ propune trecerea unor terenuri aflate in domeniul privat al statului si date in folosinta gratuita a Companiei Nationale „Aeroportul International Henri Coanda – Bucuresti” in proprietatea companiei nou infiintate.

Cele doua aeroporturi sunt organizate ca societati comerciale pe actiuni, MTCT detinand 80% din actiuni, iar 20% Fondul Proprietatea. Propunerea de infiintare a CN "Aeroporturi Bucuresti" a avut la baza evolutia traficului din ultimii ani, numarul pasagerilor fiind in crestere pe ambele aeroporturi, precum si restrictiile de trafic care vor deveni obligatorii pentru Aeroportul International Baneasa, data fiind apropierea acestuia de zonele de locuinte ale municipiului Bucuresti.

Citeste si:

La inceputul lunii septembrie, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, anunta ca va discuta cu sindicatele si patronatele din domeniu pentru a pregati cat mai urgent un act normativ care sa permita unirea celor doua aeroporturi, principalul avantaj fiind eliminarea "concurentei neloiale si inutile".

Berceanu a adaugat ca fuziunea companiilor care administreaza aeroporturile Henri Coanda si Baneasa din Capitala intr-o singura societate, Compania Aeroporturilor din Bucuresti, va avea drept rezultat majorarea taxelor de aeroport. "Aeroportul Baneasa va avea o perspectiva mai buna in Compania Aeroporturilor Bucuresti decat Henri Coanda, mai ales ca situatia lui nu va mai fi pusa in primejdie de idei de genul cartiere de vile pentru ca i se va intari capacitatea de aparare in astfel de situatii", a mai declarat Radu Berceanu.