Q&A: Cum schimba redeschiderea magazinului Cocor piata de retail?


Magazinul Cocor se va redeschide sambata, dupa ce a fost inchis timp de doi ani pentru lucrari de renovare si extindere, investitia totala ridicandu-se la 24,5 milioane euro plus TVA. Ce sanse are un centru comercial cu o suprafata de 10.000 mp inchiriabili, amplasat in inima Bucurestiului, sa schimbe piata de retail si ce riscuri implica repozitionarea sa sunt doar cateva dintre intrebarile la care au raspuns specialistii consultati de Wall-Street.

1 Magazinul Cocor se va redeschide pe 2 octombrie, dupa doi ani. Ce inseamna acest lucru pentru celelalte centre comerciale existente in apropiere?

Monica Barbu vicepresedinte si director al diviziei de retail, The Advisers/ Knight Frank.
Redeschiderea Cocor este un semn de incredere in piata din partea retailerilor care au decis sa aiba magazin acolo. Intrucat conceptul se doreste a fi diferit de ceea ce exista pe piata, influenta lui este una benefica, fara a fi in competitie directa cu centrele comerciale existente.

Astfel, deschiderea Cocor nu poate decat sa mareasca atractivitatea zonei din punct de vedere comercial si sa contribuie la un trafic mai mare, ceea ce va aduce beneficii atat pentru zona Unirii, cat si pentru magazinele stradale din zona.

Piata Unirii este una dintre cele mai atractive zone din Bucuresti, iar deschiderea centrului Cocor sub noua formula este un fel de aliniere la noua fata care se prefigureaza pentru acest pol de retail al Bucurestiului. Noile deschideri din cadrul Unirea Shopping Center au ridicat stacheta, dar au atras si alte nume importante in zona.
Laura Bencze research manager, CB Richard Ellis
Cocor apare intr-un moment in care Unirea Shopping Center trece printr-un process de transformare si de atragerea unor nume importante in retail precum Zara, Bershka si H&M. Strategia Cocor este de a indrepta atentia spre magazine mai mici, pe o oferta de fashion diversa, tip “quality fashion”. Avand in vedere aceste coordonate, Cocor este intr-un alt registru fata de ceea ce exista in imprejurimi si atunci reprezinta o oferta complementara, mai degraba decat o competitie.
Carmen Ravon consultant in cadrul diviziei de retail, King Sturge
In primul rand, cred ca este foarte bine ca magazinul Cocor si-a schimbat denumirea din Cocor Luxury Store in Cocor Department Store pentru ca luxul, si aici ma refer la fashion, nu mai are asa mare cautare pe timp de criza.

In ceea ce priveste centrul comercial existent in apropiere, respectiv Unirea, acesta are o pozitie destul de puternica din trei motive: 1) in mixul de chiriasi este prezent grupul Inditex si va intra curand H&M, 2) statia metrou este amplasata in dreptul magazinului si 3) proiectul are o suprafata mult mai mare si un trafic de 40.000 vizitatori/zi, record greu de egalat. Pe de alta parte, trebuie sa tinem cont de faptul ca nivelul chiriei pe metru patrat in magazinul Cocor este mai redus fata de cel din Unirea Shopping Center.

Cat despre Bucuresti Mall, acesta are un food court si un cinema, iar zona de entertainment este importanta pentru a genera trafic.

De asemenea, va fi interesant de vazut cum vor fi administrate cele 200 de locuri de parcare ale magazinului Cocor: cu taxa, fara taxa si perioada limita de parcare.
preview intrebare
1
2
3
4
5

Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.