Laser tag, noua distractie din Bucuresti

Laser tag, noua distractie din BucurestiLaser tag-ul a devenit un “must-have” si in Romania, dupa ce a cucerit Statele Unite si tarile europene prin dinamica si participarea activa a jucatorilor familiarizati cu actiunile de tip combat din filme si jocuri video. Actiunea se petrece indoor, intr-un peisaj post apocaliptic, cu rampe, labirinturi si obstacole, mult fum, muzica alerta si, bineinteles, armele cu laser care urmaresc in permanenta adversarul, obiectivul principal fiind obtinerea unui punctaj cat mai mare. Software-ul de monitorizare inregistreaza activitatea jucatorilor si emite la finalul jocului un raport care arata scorul individual, pe echipa, dar si evolutia generala a jucatorilor.

“Am observat ca jocurile care nu presupun existenta unui arbitru sunt primite mult mai bine de public si astfel s-a nascut LaserMaxx.Jocul este foarte bine perceput. In momentele de inceput ale laser tag-ului a trebuit sa depunem eforturi mai mari pentru a explica acest joc, multa lume il confunda cu un joc PC, desi il prezentam in mod explicit ca pe un joc real”, ne-a declarat Adrian Mateescu (foto), managing partner LaserMaxx, locatie aparuta in urma necesitatii de a intampina clientii corporate ai evenimentelor Fara Cravata, derulate de agentia Palette, cu jocuri sportive cat mai competitive.

Laser tag-ul, aparut anul trecut si in Romania, si-a castigat rapid fani. Desi abia la inceput, activitatea in sine are un potential imens de dezvoltare, fiind o oportunitate de viitor pentru antreprenorii romani. “Sunt foarte multi clienti care vin cu regularitate la Laser Megazone. Jocul este indeajuns de captivant si molipsitor incat nu te poti abtine sa nu povestesti prietenilor , colegilor sau familiei despre cum a fost si ce ai facut. Entuziasmul acestora este un mijloc extraordinar de promovare a serviciilor noastre. Oamenii cauta moduri noi de petrecere a timpului liber, astfel ideea acestui joc care a revolutionat o lume intreaga, nu avea cum sa nu faca furori si pe teritoriul Romaniei”, a declarat Oana Albu, manager Laser Megazone.

Investitii de peste 100.000 de euro in spatiu si echipamente

Investitii de peste 100.000 de euro in spatiu si echipamenteAfacerea Laser Megazone a demarat la initiativa unor investitori francezi care “ au descoperit in Franta acest concept de joc si s-au indragostit de el. Iar de la jucator pasionat pana la proprietar de arena de laser tag drumul a fost scurt. A urmat intalnirea cu mine si ne-am apucat de treaba“, continua Oana Albu (foto).

Investitia in afacere, excluzand cladirea in care se amenajeaza arena, a fost de 150.000 de euro, echipamentul fiind importat din Franta, reprezentantii europeni ai conceptului Laser Megazone din Australia. „Practic 60 % din investitie o reprezinta echipamentele electronice pentru joc si 40% constructia si amenajarea locatiei. Evident investim constant in comunicare si publicitate”, ne-a spus Albu, adaugand ca si-a propus amortizarea completa a investitiei in cel mult cinci ani.

Pentru LaserMaxx Romania, „investitia initiala s-a invartit in jurul sumei de 80.000 de euro, insa pe parcurs au mai aparut investitii neprevazute in planul initial”, echipamentul fiind adus din Olanda, unde laser tag-ul a devenit extrem de popular, afirma Mateescu.

Acesta vede in clientul de laser-tag o persoana deschisa, receptiva, dinamica, sociabila, cu simtul umorului,pasionat de sport, care isi valorifica la maximum timpul liber, majoritatea preferand varianta rezervarilor telefonice sau pe e-mail, pentru o mai buna gestionare a programului (arena poate fi rezervata in intregime, pentru cei care doresc intimitate).

LaserMaxx asigura partide de laser-tag pentru maximum 11 persoane, timpul standard alocat jocului fiind de 12 sau 15 minute, individual sau in echipe, fiind adaptat la cerintele jucatorilor.

Aproximativ 3.000 de clienti lunar, pasionati de laser tag

Aproximativ 3.000 de clienti lunar, pasionati de laser tag“Clientul LaserMaxx este inteligent si pretentios. Clientii corporate sunt mai greu de categorizat, dar companiile care utilizeaza laser tag-ul in actiunile destinate angajatilor sau partenerilor provin cel mai frecvent din industrii precum FMCG, farma si medical, domeniul financiar – bancar, media, advertising si auto. Industria IT&C reprezinta insa domeniul care ne aduce cei mai multi clienti pe segmentul corporate”, a continuat Mateescu, aratand ca evenimentele de teambuilding reprezinta cam un sfert din incasarile lunare, procent care poate varia de la o luna la alta, in functie si de numarul clientilor, pe care Mateescu il estimeaza la o medie de 3.000 de jucatori lunar.

In cele 9 luni de existenta, competitorul Laser Megazone apreciaza “o medie de 2.800 de jucatori pe luna“, insemnand aproximativ 200 de partide lunar. De asemenea, compania are peste peste 150 de membri oficiali, care beneficiaza de discount. Aproximativ 30% din clientii Laser Megazone sunt companii care organizeaza din ce in ce mai frecvent teambuilding-uri.

In general, clientii de laser tag sunt tineri, cu varsta de peste 25 de ani, venituri medii si peste medie si cu chef de sistractie in timpul saptamanii, dar exista si “foarte multi copii, incepand de la 7 ani, care sunt adevarati pasionati de Laser Megazone si care vin, impreuna cu parintii pentru a petrece o dupa amiaza placuta in familie“, spune managerul Laser Megazone. Capacitatea arenei de joc este de 30 de persoane simultan, permitand intrarea a doua echipe de cate 15 persoane intr-un spatiu de 500 de metri patrati.

Potential de dublare a afacerilor in acest an

Potential de dublare a afacerilor in acest anPopularitatea in crestere a laser tag-ului asigura venituri importante pentru companiile LaserMaxx si Laser Megazone, luand in considerare noutatea acestui joc de actiune indoor. LaserMaxx a inceput «joaca» in martie 2007, insa abia din toamna s-au vazut primele rezultate. “Din luna septembrie anul trecut incasarile au crescut, apropiindu-se de 70.000 de euro. Pentru 2008, avand in vedere ca jocul este deja mult mai cunoscut, estimam o cifra de afaceri in jurul a 150.000 de euro, asteptam practic o crestere de peste 50%”, afirma Mateescu.

LaserMaxx, in prezent cu patru angajati, si-a propus, inainte de toate, largirea bazei de clienti si consolidarea brandului, mergand pe componenta online, prin parteneriatul cu agentia de web marketing Twenty.

“Suntem intr-o faza in care ne fidelizam clientii si vrem sa atragem tot mai multi clienti noi. Strategia de maketing reprezinta prioritatea LaserMaxx in acest moment. Prin urmare, cresc si costurile, iar marja de profit nu se ridica undeva mai sus de 20%”, declara managerul companiei, adaugand ca nu s-a intrat pe profit pana in momentul de fata.

“In conditiile unei investitii de 150.000 de euro, pentru a acoperi cheltuielile ar fi necesar un numar mediu de 2.000 de jucatori pe luna. Suntem deja la 2.800 de clienti in medie pe luna si jocul de laser tag nu este inca foarte cunoscut in Romania, deci toate semnele ne incurajeaza sa credem ca profitul va creste simtitor cu trecerea timpului“, opineaza si managerul Laser Megazone, care si-a recrutat cei patru angajati in urma unor anunturi postate pe Internet.

Acesta sustine ca veniturile au intrecut deja asteptarile initiale ale companiei, 20% din cifra de afaceri fiind generata, in cele 9 luni de activitate, de evenimente speciale si team-building-uri. Planurile de viitor vizeaza modernizarea arenei cu noi labirinturi complicate si cat mai multe campanii publicitare si evenimente menite sa atraga atentia publicului asupra jocului de laser tag ca varianta ideala pentru distractii.

Succesul jocului va depinde, in perioada urmatoare, de feedback-ul clientilor fideli, iar jucatorii din piata sunt mai mult decat optimisti in privinta fenomenului laser tag, originar din Statele Unite, unde inventatorul acestui joc, George Carter, a avut ideea "bataliilor laser" dupa ce a vazut primul film din seria "StarWars" in 1977.

Astazi, jocuri laser reprezinta peste 1.100 de locatii in lume, din care 630 numai in America de Nord si peste 230 in Europa. De exemplu, conceptul Laser Megazone, prezent si in Bucuresti, numara peste 250 de labirinturi in intreaga lume, suficient ca sa trezeasca interesul investitorilor pentru astfel de jocuri high-tech in spatiu si timp real.

Laser Megazone - Laser Tag Game in Bucharest

Laser Megazone - Laser Tag Game in Bucharest