Piata restaurantelor este tot mai competitiva si complicata. In timp ce multe restaurante noi apar pe piata, altele, cu renume sau nu, isi inchid afacerile definitiv. Motivul primului trend, spune proprietarul La Mama, este o falsa perceptie a pietei.

Era imaginea idilica, cu fete de masa colorate, muscate la geam, cu perdelute frumoase, proprietarul savurand un cappuccino dimineata.

"Cred ca este un miraj, dintotdeauna a fost si intotdeauna va fi. E frumos sa ai un restaurant, de aceea multi romani isi doresc asta. Eu recunosc ca mi-a placut ideea propriului restaurant de la varsta de 16-17 ani, pe vremea lui Ceausescu. Era imaginea aceea idilica, cu fete de masa colorate, muscate la geam, cu perdelute frumoase, proprietarul stand la un cappuccino dimineata", spune el.

Acest tip de afacere este insa dificil, recunoaste antreprenorul. "In primul rand, business-ul de restaurant te cam tine legat, nu e un business de la 9 la 17.00. E un business in care, intr-un fel sau altul, te lovesti de problemele tutror oamenilor: si ale clientilor, dar si ale oamenilor cu care lucrezi", detaliaza Catalin Mahu. Asta se intampla, explica el, pentru ca standardele unui proprietar de restaurant sunt realizate practic, prin intermediul oamenilor pe care el ii angajeaza.

Emisiunile de business WALL-STREET 360 de saptamana aceasta (23-27 februarie), difuzate in fiecare zi, de la ora 12:30, analizeaza tendintele momentului in piata restaurentelor.

Urmareste in materialul VIDEO de mai sus dialogul cu Catalin Mahu, director executiv al lantului de restaurante La Mama. Astfel, vei afla raspunsuri la urmatoarele intrebari: Cati bani face din restaurante? Ce zone din Bucuresti au potential de crestere pentru restaurante? Cat te costa sa-ti deschizi un restaurant? Dar o cafenea?