Afacerea La Mama consta intr-un lant de 10 restaurante si doua cafenele, la care lucreaza 400 de angajati. Pana sa ajunga insa aici, proprietarul acestei retele s-a confruntat cu multe bariere, specifice accesului pe piata in acest domeniu, care persista si acum. "Daca primul restaurant pe care l-am facut m-a costat in jur de 40.000 de dolari, acum suma asta nu ajunge. Mai mult, fara un designer modern si cu viziune, nu prea mai ai ce cauta in industria asta", spune Catalin Mahu. Astazi, deschiderea unui restaurant cu 60 de locuri, in medie, necesita o investitie de 100.000 de euro, in timp ce pentru o cafenea, suma nu se reduce neaparat. Diferenta apare insa ulterior, adauga proprietarul La Mama, intrucat o cafenea necesita costuri de operare mai mici.

Trebuie sa ii arati clientului ca ii oferi si altceva decat mancare, pentru ca asta poate gasi oriunde.

Deschiderea unui restaurant porneste acum, de la un concept. "Nu este de ajuns sa cumperi utilaje de bucatarie, mese si scaune. Chiar trebuie sa ii arati clientului ca ii oferi si altceva decat mancare, pentru ca asta poate gasi oriunde. Omul vine la restaurant pentru experienta, iar tu trebuie sa ii oferi acea experienta", arata antreprenorul.

Emisiunile de business WALL-STREET 360 de saptamana aceasta (23-27 februarie), difuzate in fiecare zi, de la ora 12:30, vor analiza tendintele momentului in piata restaurentelor.