Mazda va lansa primele vehicule electrice in 2020, intr-o prima faza va lansa doua modele electrice pe baza de baterii, unul 100% electric, iar altul care va combina o baterie cu un motor Mazda rotativ de dimensiuni mici, usor si extrem de silentios, care va functiona ca range-extender.

Range-extender-ul va incarca bateria cand este necesara cresterea autonomiei vehiculului, eliminand grija fata de autonomie, care continua sa ii preocupe pe multi dintre utilizatorii de masini electrice pe baza de baterii.

Dimensiunea redusa a motorului rotativ si puterea mai mare fac posibile mai multe solutii de tehnologii de electrificare prin intermediul unui grup de elemente. Beneficiind de compatibilitatea motorului rotativ cu combustibilii lichizi, range-extender-ul care foloseste motorul rotativ este proiectat sa foloseasca si gaz petrolier lichefiat (GPL) si sa devina o sursa de electricitate in caz de urgenta.

Mazda estimeaza ca motoarele cu combustie interna combinate cu o anumita forma de electrificare vor reprezenta 95% din vehiculele pe care le va produce in 2030 (vehiculele electrice cu baterii vor insemna restul de 5%). Compania va continua sa se concentreze pe maximizarea eficientei motorului termic, dupa cum indica si noua motorizare de generatie viitoare SKYACTIV-X, pe benzina, cu aprindere prin compresie controlata cu scanteie.

Mazda se angajeaza sa-si reduca emisiile de CO2 "Well-to-Wheel" cu 50% de la nivelul din 2010 pana in 2030 si cu 90% pana in 2050. Compania se angajeaza, de asemenea, sa respecte principiul solutiei corecte la momentul potrivit, dar si la timpul potrivit, in conditiile in care disponibilitatea energiei si surselor de alimentare cu energie ale automobilelor pot varia de la o regiune la alta.

In mod evident, sistemul de generare a energiei electrice in orice regiune determina cat de mult pot contribui vehiculele electrice la scaderea emisiilor de CO2 "Well-to-Wheel". Cum productia de energie termica care genereaza emisii de CO2 inca predomina la nivel global, scopul de a reduce aceste emisii va duce, cel mai probabil, la diversificarea optiunilor de combustibil in viitorul imediat.

In plus fata de combustibilii alternativi incluzand gazele naturale comprimate (GNC), GPL si chiar hidrogen, industria auto studiaza, de asemenea, viabilitatea de a recicla combustibili lichizi, cum ar fi biocarburantii proveniti din cresterea microalgelor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri