Tesla a deschis sistemul de votare pentru a se decide asupra locațiilor în care va amplasa următoarele puncte de încărcare de mare putere. Cinci sunt deja în România și patru sunt la faza de proiect.

Producătorul de automobile electrice Tesla continuă să-și extindă rețeaua de puncte de reîncărcare performante și, acum, îi lasă pe cei interesați să voteze pentru a decide unde vor fi plasate următoarele puncte de la care îți poți încărca mașina electrică. Primul anunț în acest sens a apărut la începutul lui septembrie, când publicul Tesla de pe Twitter a fost încurajat să vină cu sugestii pentru noi locații în care să fie montate superchargere, Tesla spunânnd că locațiile care primesc cele mai multe aprecieri vor fi luate în considerare.

Acum, producătorul american a lansat un portal online de unde oamenii pot vota pentru locațiile care au fost deja propuse și, apoi, pot veni cu propuneri noi. Fiecare ciclu de votare durează trei luni. Locațiile noi, propuse în ciclul actual de votare, vor putea fi votate în ciclul următor. În prezent, cele mai votate locații sunt Big Bear Lake, California, SUA (3.456 voturi), Bolzano, Italia (3.217 voturi) și Sylva, Carolina de Nord, SUA (2.805 voturi).

Fiecare votant (care trebuie să aibă cont pe site-ul Tesla) poate alege până la cinci dintre cele 183 de locații propuse în actualul ciclu de votare. Voturile nu obligă Tesla să instaleze un punct de reîncărcare acolo unde s-au strâns cele mai multe voturi, dar este o modalitate pentru companie de a afla care sunt dorințele utilizatorilor rețelei Tesla sau, pur și simplu, ale fanilor mărcii.

Rețeaua Tesla devine publică

Sistemul democratic de alegere al locațiilor viitoarelor superchargere este important și în contextul în care rețeaua aceasta va deveni publică, adică va putea fi folosită și de proprietarii de mașini electrice altele decât Tesla. În contextul creșterii constante a numărului de puncte de încărcare publice (doar în cazul Tesla, creșterea este de circa 35% de la un an la altul), Tesla va contribui să ridice o greutate de pe umerii utilizatorilor de mașini electrice.

Studiile arată că majoritatea posesorilor de mașini electrice își încarcă automobilele de acasă și că, printre șoferi, nivelul te satisfacție în raport cu rețelelele existente de sisteme de reîncărcare nu este foarte ridicat – cel puțin aceasta este situația în SUA, deoarece în România nu există studii de acest gen. Astfel, peste ocean, cei de la J.D. Power au descoperit că utilizatorii semnalează cel mai adesea faptul că punctele de reîncărcare nici nu funcționează. Un Supercharger marca Tesla folosește curent continuu (DC) la 480 de volți, ceea ce înseamnă că îți poți încărca bateria mașinii electrice în doar 15 minute pentru 321 de kilometri autonomie, cu un cost de sub 90 de lei pentru un „plin” (încărcarea bateriei peste 80%).

O scurgere de informații de la începutul lunii octombrie, care a dus la afișarea temporară pe site-ul Tesla a locațiillor viitoarelor superchargere arată că Tesla își mărește rețeaua în continuare pe lângă propunerile venite de la utilizatori în online. Acele locații au fost, însă, șterse și nu se știe dacă toate cele menționate în leak cu titlul „coming soon” se vor și concretiza. Cu toate acestea, în România, știm că sunt patru locații care sunt oficial în faza de proiect.

Astfel, un punct de încărcare va fi deschis la Cluj-Napoca spre sfârșitul anului, altul la Brașov, dar fără o dată oficială de deschidere, și altul la Craiova în al doilea trimestru al lui 2024. În plus, un al doilea punct de încărcare în București ar trebui să fie gata în iarnă. Există deja un supercharger în capitală, pe Calea Floreasca nr. 246B, pe lângă cele de la Constanța (Bd. A. Lăpușneanu nr. 116C), Timișoara (Bd. Revoluției din 1989 2A), Sibiu (Str. Sibiului nr. 5) și în apropiere de Pitești pe DN65B.

Sursa foto: nitpicker / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri