Nissan a anunțat că va începe producția de baterii de tip solid-state la o uzină-pilot din Japonia chiar din martie anul viitor. Această tehnologie, văzută ca una care ar putea schimba lumea mașinilor electrice, nu este disponibilă pe niciun model de serie, dar mai mulți constructori investesc sume importante în această direcție, inclusiv rivalii de la Toyota, scrie Automotive News.

Nu demult, Nissan anunța că vrea să înceapă producția de serie pentru baterii solid-state, adică cele care folosesc un electrolit solid, în anul 2028. În acest scop, niponii au investit peste 1,2 miliarde de dolari, iar oficialii companiei spuneau că primele prototipuri care vor testa viabilitatea acestor baterii vor rula începând din acest an.

Acum, al treilea cel mai mare constructor din Japonia a declarat că uzina sa de baterii din Yokohama va fi gata în primăvara anului viitor și va începe să producă, în primă fază, câteva mii de celule pentru a echipa prototipurile de dezvoltare. Acest ultim decalaj nu este surprinzător dacă luăm în calcul că mulți experți sunt de părere că nici măcar în anul 2030 tehnologia solid-state nu va fi îndeajuns de matură pentru a fi pe multe mașini electrice.

Imagine dintr-un centru de cercetare pentru baterii al Nissan. Sursă foto: Nissan

Treptat, producția va fi scalată și se va ajunge la 100 MW pe an, îndeajuns pentru a propulsa circa 1.000-2.000 de mașini electrice. Locația uzinei este în sânul complexului industrial al mărcii, unde cândva era un punct de prelucrare al diverselor componente. Japonezii au anunțat și că producția la scară largă va începe în anul fiscal 2028 (care se încheie în 31 martie 2029), iar primele teste vor avea loc în anul fiscal 2026 (care se încheie la 31 martie 2027).

Volumele ar putea atinge, ulterior, undeva între 3 și 30 GW de energie totală pe an, în funcție de cerere. Anunțul vine la scurt timp după ce Nissan a prezentat un nou plan de afaceri prin care dorește să atingă paritatea economică între modelele sale cu motoare termice și cele cu motoare electrice. De asemenea, CEO-ul Nissan Makoto Uchida vrea ca 4 din 10 mașini Nissan vândute în anul fiscal 2030 să fie 100% electrice - o creștere cu 9% față de aspirațiile pentru anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2024.

Care este strategia de viitor a Nissan

Pentru a atinge această țintă, Nissan pregătește o serie de modele noi pe baterii care vor folosi noi platforme modulare și vor apărea pe piață din 2027. Japonezii cred că, înainte de finele actualului deceniu, modelele lor electrice vor avea un preț similar cu opțiunile comparabile cu motoare termice. Costul total va scădea cu 30% pentru EV-uri față de actuala generație de mașini precum este Nissan Ariya. De asemenea, constructorul crede că poate economisi 990 milioane de dolari în dezvoltarea următoarei generații de mașini „verzi”

Viitoarele baterii solid-state ale Nissan vor avea o densitate de energie de două ori mai mare decât actualele baterii de tip litiu-ion, iar prețul va fi de 75 de dolari per kW/h. Aceste baterii se vor încărca în o treime din timpul necesar unei baterii actuale (ceea ce ar fi destul de impresionant dacă ne gândim că o baterie performantă din 2024 se încarcă de la 20% la 80% în cam 25-30 minute). Pentru a atinge paritatea cu benzinarele, Nissan spune că trebuie să reducă costul bateriilor până la 65 de dolari per kW/h.

Bateriile solid-state se pot încărca mai repede și oferă o autonomie mai mare, dar sunt greu de produs. Sursă foto: Nissan

În plus, Nissan dezvoltă și generația următoare de baterii litiu-ion care folosesc combinația chimică de nichel - cobalt - magnan. Acestea vor aduce o reducere cu 50% a timpului de încărcare la o stație rapidă (de tip fast-charging prin curent continuu), dar și o îmbunătățire cu 50% a densității de energie față de aceeași referință, Nissan Ariya. Această baterie ar trebui să ajungă pe piață abia în 2029 pe un crossover cu șapte locuri.

De asemenea, bateriile cu fier-fosfat, o alternativă mai ieftină decât cele cu NCM, vor deveni și mai ieftine - cu circa 30% față de bateriile folosite acum de modelul Sakura. Un viitor model cu acest tip de baterie low-cost produsă în Japonia va fi lansat pentru piața internă în 2029 și va fi de mici dimensiuni (poate un Kei car electric).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri