General Motors, cel mai mare producator de autovehicule la nivel mondial, duce conceptul de low-cost manufacturing la un nou nivel prin alegerea uneia dintre cele mai sarace tari, Uzbekistan, pentru a face parte din reteaua G.M. Europa.
eneral Motors a anuntat formarea unei societati mixte impreuna cu UzAvtosanoat, cu scopul de a asambla autovehicule marca Chevrolet in Uzbekistan, republica situata in Asia Centrala dar inglobata in reteaua GM Europa. Societatea mixta rezultata va purta numele GM Uzbekistan si va continua expansiunea rapida a marcii Chevrolet in Europa de Est si Asia.

„Chevrolet a devenit marca cu cea mai rapida crestere din Europa, avand un succes deosebit in special pe pietele favorabile din Europa de Est”, a declarat Carl-Peter Forster, Presedintele General Motors Europa. „Inceperea activitatii in Uzbekistan si lansarea unei serii de noi modele Chevrolet ne va ajuta sa continuam cresterea rapida obtinuta”. In Europa, vanzarea de autovehicule Chevrolet a inregistrat o crestere de 32 de procente de la inceputul anului, cu 328.000 de unitati vandute pana in luna septembrie. Anul acesta Chevrolet este pe cale sa atinga indicatorul de 450.000 de unitati comeralizate, ceea ce inseamna o crestere de peste 30 de procente fata de 2006.

Conform termenilor stabiliti la infiintarea societatii mixte, General Motors va detine 25% din capitalul social, cu posibilitatea de majorare pe parcurs. Grupul GM va furniza tehnologia moderna, expertiza tehnica si instructajul necesar pentru societatea mixta, aceasta avand acces la portofoliul marcii Chevrolet, marca cea mai importanta si cu cea mai rapida ascensiune a Grupului GM. Manageri seniori din cadrul Grupului GM vor detine functii importante in cadrul societatii mixte, in special in domeniile productie, calitate, vanzari si marketing.

„Suntem foarte incantati de posibilitatea de a ne uni fortele cu partenerul nostru de incredere din Uzbekistan”, a declarat Michael Grimaldi, Presedinte si Director Executiv al GM Daewoo Auto & Technology. „La nivel mondial, cererea pentru noile modele ale marcii Chevrolet produse in Coreea este ridicata. Noua societate mixta va spori capacitatea de productie si ne va ajuta sa satisfacem cererea in crestere pe care o inregistram pentru autovehiculele noastre in Asia Centrala si Europa de Est."

Desi s-au aflat in tratative pentru preluarea fabricii de la Craiova, mai marii General Motors nu si-au urmat interesul privind achizitionarea fabricii din Romania. Unul dintre motivele pentru care Automobile Craiova reprezenta un punct de atractie pentru Chevrolet era posibilitatea producerii modelului Chevrolet Spark, model inrudit cu Matizul oltenesc. Datorita riscurilor considerate mai mari decat beneficiile, americanii s-au retras in favoarea conationalilor Ford. Gigantul din Detroit s-a reorientat astfel catre o alta fabrica specializata in modelele Daewoo, care ofera avantajul teritorial de a livra atat catre Europa de Est si Asia, principlalele piete pentru modelele de buget Chevrolet. Un alt impediment pentru Craiova era existenta unitatilor de productie din Polonia.

Chevrolet are o cota de piata in Romania de aproape 4%, iar modelul Aveo este al treilea intr-un clasament al modelelor de import comercializate la noi pe primele 8 luni cu 5959 de unitati. Este foarte posibil ca modele facute in Uzbekistan sa ajunga si pe piata noastra intr-un viitor apropiat.

Fabrica GM Uzbekistan, situata in Asaka, provincia Andijan, la 350 km distanta de capitala uzbeca, Tashkent, are o capacitate totala de productie de 250.000 de unitati, care urmeaza sa fie utilizata in intregime pentru productia de autovehicule Chevrolet. Primele trei modele Chevrolet - Captiva, Epica si Tacuma - vor fi asamblate imediat din kituri SKD, urmand ca in urmatorii trei ani sa fie asamblate si alte modele de autovehicule din kituri CKD si sa se atinga capacitatea maxima de productie.

Pana in prezent, fabrica din Asaka, ce a inceput sa functioneze in 1996, a produs modelele Daewoo Matiz, Nexia si Damas, destinate comercializarii atat pe piata interna cat si in tarile vecine. Aceste modele vor fi integrate in gama Chevrolet alaturi de Captiva, Epica si Tacuma pentru o perioada interimara si vor fi comercializate pe piata interna.

Cu o populatie de 27 de milioane, Uzbekistan constituie o piata auto cu un potential de dezvoltare semnificativ. In ultimii cinci ani, economia acestei tari a inregistrat o crestere medie de 7 procente. Totusi, in 2006 vanzarile de autovehicule au inregistrat o cifra totala de 65.600 de unitati, cu 19 procente mai mult fata de anul precedent, dar inca departe fata de pietele catre care vor fi destinate modelele Chevrolet.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri