Magna International si Fiat si-au imbunatatit ofertele pentru subsidiara germana a General Motors, Opel, inaintea unei saptamani cruciale, in care guvernul Germaniei este asteptat sa decida pe care dintre cele trei oferte o va sprijini, relateaza Reuters.
Cancelarul Angela Merkel va avea astazi o reuniune cu ministrii cei mai importanti pentru a trece in revista ofertele depuse de producatorul canadian de componente auto Magna, de producatorul auto italian Fiat si de holdingul industrial belgian RHJ International. Insa nicio decizie nu este asteptata pentru luni.

Fiat si-a imbunatatit sambata oferta, dupa ce mai multi oficiali germani au declarat vineri ca Magna a depus cea mai buna oferta. Magna si-a imbunatatit de asemenea oferta, potrivit Reuters, care citeaza o sursa apropiata negocierilor.

General Motors si guvernul Germaniei sunt intr-o cursa contra cronometru pentru a finaliza la timp vanzarea Opel, care are sediul central in Ruesselsheim, in apropiere de Frankfurt, scrie NewsIn.

Autoritatile din SUA au acordat grupului GM termen pana in 1 iunie pentru a-si restructura operatiunile si a dovedi ca poate fi viabil fara ajutor de la stat, in caz contrar urmand sa intre in faliment.

De altfel, decizia in legatura cu cine preia Opel apartine GM, insa statul german va juca un rol foarte important, deoarece va furniza, probabil, garantii pentru finantare de miliarde de euro.

Directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne (foto), a incercat sa contracareze ingrijorarile legate de concedieri masive in Germania, precizand ca planul companiei italiene nu presupune o scadere a numarului de salariati de la Opel cu mai mult de 8% in Germania.

"In cel mai rau caz, cel mult 2.000 de locuri de munca vor fi afectate de integrarea Opel intr-o companie mixta fara datorii impreuna cu Fiat", a spus Marchionne, citat de editia de duminica a Bild am Sonntag.

Opel are circa 25.000 de angajati in Germania.

Intr-un alt interviu ce va fi publicat luni in Der Spiegel, Marchionne a declarat ca, desi nu exista vreo garantie in acest sens, nu crede in prezent ca este necesara inchiderea vreunei uzine a Opel din Germania.

Insa ministrul economiei din Germania, Karl-Theodor zu Guttenberg , a spus sambata ca, atat timp cat Fiat si-a imbunatatit oferta, se asteapta ca si ceilalti competitori sa faca la fel.

Bild am Sonntag a relatat, fara a cita surse, ca Merkel s-ar opune ofertei Magna, deoarece prevede concedierea a 2.500 de salariati, cei mai multi de la uzina Opel din Bochum.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri