Egalitatea de gen, una dintre valorile fundamentale la nivel global, ar putea fi obtinuta chiar si in 25 de ani, iar fluenta digitala, respectiv masura in care persoanele adopta si folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate si mai eficiente, joaca un rol cheie in sustinerea lor pentru ca acestea sa aiba sansa de a porni de pe picior de egalitate cu barbatii, potrivit unui studiu realizat de Accenture.

Potrivit rezultatelor studiului intitulat “Sa ajungem la egalitate: Cum pot competentele digitale sa reduca diferentele de gen la locul de munca”, daca guvernele si mediul de afaceri ar dubla ritmul in care femeile devin fluente digital, egalitatea de gen ar putea fi obtinuta in 25 de ani in tarile dezvoltate, versus 50 de ani daca lucrurile nu s-ar schimba deloc. In tarile in curs de dezvoltare, egalitatea la locul de munca ar putea fi obtinuta in 45 de ani, fata de 85 de ani daca se mentine ritmul actual.

“Femeile reprezinta un potential de talent insuficient explorat care poate ajuta la reducerea diferentei dintre abilitatile necesare pentru pastrarea competitivitatii si resursele umane disponibile. Este o oportunitate clara de colaborare intre guverne si mediul de afaceri in eforturile de a echipa mai multe femei cu competente digitale si de a accelera egalitatea de gen in piata de munca”, a declarat Pierre Nanterme, CEO Accenture.

Chiar daca e clar ca fluenta digitala ajuta femeile sa se pregateasca si sa isi gaseasca un loc de munca, relatia dintre fluenta digitala si evolutia femeilor nu poate fi considerata semnificativa. Se asteapta ca acest lucru sa se schimbe odata ce tot mai multe femei din generatia Millennial vor ajunge pe pozitii de conducere. Cercetarea desfasurata de Accenture a aratat ca in Statele Unite, sase din zece femei din generatia Millennial intervievate aspira la obtinerea unor pozitii manageriale.

Desi studiul a aratat ca abilitatile digitale au un impact pozitiv asupra castigurilor salariale obtinute atat de catre barbati, cat si de catre femei, diferentele salariale nu dispar. Barbatii din generatiile Millennial, Generatia X si Generatia Baby Boomers sunt in continuare, la momentul actual, cei care castiga cei mai multi bani.

Citeste si:
Modurile practice in care inteligenta artificiala deja ne schimba...
Modurile practice in care...

Accenture, compania de externalizare de servicii, activeaza pe piata locala din 2006 cand a inceput cu activitati de consultanta&strategie si operatiuni (infrastructure outsourcing si BPO- business process outsourcing. Ulterior, a introdus in oferta si servicii de digital si tehnologie (dezvoltare de aplicatii IT).

Avand peste 2000 de angajati in Romania, Accenture livreaza servicii din Bucuresti, Timisoara, Cluj Napoca, Targu Mures si Iasi catre companii din domeniile financiar-bancar, telecomunicatii, auto, productie, bunuri de larg consum si energie.

Printre principalii competitori ai Accenture pe segmentul de operatiuni/ BPO se numara companiile Genpact, Computer Generated Solutions, Wipro, WNS, dar si jucatori din zona de IT precum Oracle, IBM, HP sau Microsoft, care au centre de suport in Romania.

Citeste si:
Clinica 32: De la implantul fara taieturi la amprentarea digitala
Ce aduce nou pe piata Clinica...

Sursa foto: MANDY GODBEHEAR, Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
TOP 10: cele mai bune tari in care sa muncesti si sa traiesti in 2019